وقتی ادن هازارد در تابستان ۲۰۱۲ تصمیم به جدایی از لیل و پیوستن به لیگ برتر گرفت و گزینه‌هایش را سبک و سنگین می‌کرد، سر الکس فرگوسن قولی داد که فکر می‌کرد کلید متقاعدکردن بال بلژیکی برای انتقال به منچستریونایتد است.

"هازارد" زیر نظر "ساری" بهترین روزهایش را سپری می‌کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، فرگوسن که می‌دانست منچسترسیتی و چلسی هم برای جذب هازارد در حال مبارزه هستند، به این بازیکن که آن موقع ۲۱ سال داشت، گفت کاری می‌کند که یک ستاره جهانی شود و به‌عنوان نمونه به کریستیانو رونالدو اشاره کرد که هشت سال قبل به‌عنوان یک بازیکن جوان به اولدترافورد آمد.فرگوسن به هازارد گفت هیچ کس مثل او و منچستریونایتد نمی‌تواند الماس‌های سخت را تراش بدهد اما با همه این حرف‌ها او به هر دو تیم منچستری نه گفت و چلسی را انتخاب کرد.


انتخاب عجیبی بود. سیتی تازه قهرمان لیگ برتر شده بود و یونایتد همچنان زیر نظر فرگوسن قدرت بزرگی محسوب می‌شد اما جذابیت و ثروت باشگاه لندنی و اینکه تنها چلسی می‌توانست دستمزد مورد تقاضای هازارد را بپردازد او را راهی استمفوردبریج کرد.یونایتد و فرگوسن خیلی زود این ناکامی را جبران کردند و روبین فان پرسی را از آرسنال گرفتند و این مهاجم هلندی نقش بسیار پررنگی در بازگرداندن قهرمانی لیگ برتر به اولدترافورد داشت تا در ابتدا ضرر چلسی از سود یونایتد بیشتر به نظر برسد اما حالا بعد از شش سال، نه تنها چلسی برنده بزرگ نبرد جذب هازارد بوده بلکه نگاه فرگوسن به استعداد این بازیکن کاملا تایید شده است.


رونالدو و لیونل مسی شاید همچنان سلطنت جهان فوق‌ستاره‌ها را در اختیار داشته باشند- اینکه کدام یک اول هستند به نگاه شما بستگی دارد- اما با توجه به فرم کنونی پیداکردن بازیکنی تاثیرگذارتر از هازارد سخت است.کیلیان اباپه بدون شک پدیده فوتبال جهان است و کسی که می‌تواند سردمدار نسل بعدی باشد در حالی که آنتوان گریزمان، محمد صلاح و نیمار هم هواداران خودشان را دارند اما روند فوق‌العاده هازارد که از جام جهانی شروع شد، در لیگ برتر با چلسی ادامه یافت و به نظر می‌رسد او زیر نظر مائوریتسیو ساری به بهترین روزهایش رسیده.


این بلژیکی هشت گل در رقابت‌های مختلف برای چلسی زده و بازی‌های او دلیل اصلی آن است که تیم ساری امروز به‌عنوان صدرنشین مشترک در نخستین بازی این هفته لیگ برتر به مصاف منچستریونایتد می‌رود.


مربی ایتالیایی به او مجوز داده بازی عادی‌اش را انجام بدهد، هر جایی که می‌خواهد در خط حمله سرک می‌کشد و در خط دفاعی رقبا حفره ایجاد می‌کند و او بعد از آنکه از انجام وظایف دفاعی محوله از سوی آنتونیو کونته رها شده، بهتر بازی می‌کند.


فصل گذشته، هازارد در ۳۴ بازی لیگ زیر نظر کونته ۱۲ گل زده اما او در هشت بازی با مربیگری ساری هفت گل زده و در مسیری قرار گرفته که می‌تواند از بهترین فصل او در چلسی عبور کند یعنی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ که با ۱۶ گل او و قهرمانی آبی‌ها خاتمه یافت. اگر هازارد می‌خواهد به جایی برسد که فرگوسن تصور می‌کرد توانایی‌اش را دارد و همان بازیکنی شود که رونالدو در یونایتد شد، باید از ۱۶ گل عبور کند و حداقل به ۲۰ گل برسد.رابطه  او با رئال مادرید واقعی است و هازارد ارزش علاقه پرافتخارترین تیم اروپا را دارد اما در ۲۷ سالگی باید نشان دهد لیاقت رفتن به سطحی بالاتر را دارد و از جمله بازیکنانی شود که می‌خواهند رونالدو و مسی را از جایگاهشان به زیر بکشند.


در حال حاضر به اندازه کافی گل نمی‌زند بخصوص وقتی در نظر بگیرید خیلی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رساند اما با توجه به اینکه ساری به او آزادی بیشتری داده تا به حریف ضربه بزند، فرصت دارد خودش را به جمع فوق‌ستاره‌ها برساند اما از بخت بد چلسی، هرچه ساری را بیشتر به اوج برساند، احتمال رفتنش به مادرید بیشتر می‌شود. هازارد علاقه‌اش برای بازی در تیم قهرمان اروپا را پنهان نکرده و تابستان آینده برای او حیاتی است چون وارد ۱۲ ماه پایانی قراردادش در استمفوردبریج می‌شود.
در پایان، فرگوسن یک سال تمام می‌دانست رونالدو در پایان فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ از یونایتد می‌رود اما قبل از رفتن به اسپانیا بهترین بازی را از این پرتغالی گرفت.شاید همین حس اجتناب‌ناپذیر درباره آینده هازارد وجود داشته باشد و چلسی تا وقتی او را دارد، باید بیشترین استفاده را از او ببرد.فرگوسن حق داشت ؛ هازارد می‌تواند در سلک رونالدو باشد و یونایتد شاید در بازی امروز عصر بیشتر از بقیه این را حس کند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.