خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت:تاکنون دو دستگاه تریلی کالاهایی نظیر چادر، فرش، آرد و داربست از خراسان شمالی به مرز مهران ارسال شده است.

۱۷ مبلغ از استان به مرز مهران اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اعزام ۱۷ مبلغ و روحانی در آستانه اربعین حسینی(ع) به موکب بقاع متبرکه در مرز مهران خبر داد.

وی گفت: این تعداد مبلغ و روحانی اعزامی به مرز مهران در موکب اماکن و بقاع متبرکه که از ۶ استان کشور حضور دارند، وظیفه پاسخگویی به مسائل شرعی، احکام و مشاوره را برای زائران دارند.

آسوده تصریح کرد: تاکنون دو دستگاه تریلی کالاهایی نظیر چادر، فرش، آرد و داربست از خراسان شمالی به مرز مهران ارسال شده است.

وی در ادامه به راه اندازی نانوایی سیار در مرز مهران، اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۳ کیسه آرد برای پخت نان زائران ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر ارسال دو دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه مینی بوس برای خدمت رسانی مناسب به زائران اربعین، ۳۷ نیروی انسانی و ۱۷ مبلغ و روحانی به موکب اماکن و بقاع متبرکه در مرز مهران اعزام شده اند.

آسوده اظهار کرد: باتوجه به اینکه اوقاف خراسان شمالی مسئولیت کمیته فرهنگی و حراست موکب اماکن متبرکه را برعهده دارد، اقداماتی فرهنگی ازجمله راه‌اندازی زیارت مجازی را در این موکب در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: همچنین اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی وظیفه احداث ۵۰۰ متر از موکب اماکن و بقاع متبرکه واقع در میدان اربعین در مرز مهران را برعهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد: بخش زیادی از فعالیت های موکب اماکن و بقاع متبرکه مربوط به برگشتن زائران از کربلا است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.