مدیرعامل شرکت‌های پدیده شاندیز با اشاره به انتقادات نماینده مردم مشهد به این مجموعه گفت: تقریبا از زمانی که پدیده شکل گرفته، آقای پژمان‌فر نماینده بودند، تاکنون چند مرتبه به این مجموعه مراجعه کردند؟ نماینده باید از همه جا با پرسش اطلاعات کسب کند تا به یک نتیجه برسد بعد آن را اعلام کند.

دارایی‌های پدیده بیشتر از بدهی‌های آن بوده است/ آمادگی داریم که با آقای پژمانفر جلسه بگذاریم

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل انتظاری  در نشست خبری با موضوع آخرین وضعیت پدیده شاندیز و پاسخ به اظهارات اخیر نماینده مجلس شورای اسلامی؛ گفت: ما امروز به‌نماینده محترمی پاسخ می‌دهیم که عنوان کرده است در سه سال گذشته در پدیده هیچ اتفاقی نیافتاده، بلکه شرایط نیز بدتر از گذشته شده است!

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده افزود: این نماینده محترم یک صحبتی کردند که چرا شما پول سهام‌داران را پرداخت نکرده‌اید، باید بگویم در کلان کشور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی وقتی موضوعی مطرح شده به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این مجموعه ساماندهی شود و از طریق ساماندهی امورات شرکت سهام‌داران بتوانند به‌حقوق خود دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: شرکتی منحل می‌شود که دارایی‌های آن کمتر از بدهی‌های آن باشد، در حالی که طبق کارشناسی که کارشناس قوه قضاییه انجام دادند، دارایی‌های این مجموعه بیشتر از بدهی‌های آن بوده است.

انتظاری اضافه کرد: آقای نماینده عزیز فرمودند که ستاد تدبیر برای مدیران حقوق مصوب کرده اما برای سهام‌داران فکری نکرده است، آیا مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان وضع حقوق نکرده؟ آیا موکلین این نماینده عزیز ما دچار مشکلات نیستند؟ آیا کسانی که در اینجا مسئولیت گرفتند، نباید حقوق دریافت کنند؟

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده خاطرنشان کرد: اگر بنده یک ریال اضافه کار دریافت کردم مدیون تمامی سهام‌داران و این نماینده مجلس هستم، این نماینده محترم فرمودند مسؤولان پدیده به‌سفر می‌روند، بنده به‌عنوان مدیرعامل این مجموعه فراوان سفر رفتم اما یک مورد سفر خارجی نداشته‌ام بلکه سفرهای من به‌تهران و کیش صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: بنده اگر در این سفرها یک شب در هتل اقامت داشته‌ام، باز هم مدیون تمامی سهام‌داران و این نمانیده مجلس باشم، تهران که رفتم در رستوران پدیده خوابیدم و زمانی که به‌کیش سفر کردیم در داخل پروژه شب را گذراندیم، آیا این نماینده وقتی به سفرهای خارجی سفر کردند ماموریت نگرفتند؟ سفرهایی که رفتند برای اقامت به هتل سر نزدند؟

انتظاری ادامه داد: دو مرتبه در سال گذشته و سال جاری به‌مجمع نمایندگان خراسان رضوی نامه نوشتیم و اعلام کردیم بخشی از این سهام‌داران موکلین شما هستند و این افراد به شما مراجعه می‌کنند، سوالی دارند و ما آمادگی داریم که در جمع شما طرح موضوع پدیده را انجام دهیم و به‌سوالات شما پاسخ دهیم، همچنین آمادگی داریم که با آقای پژمانفر جلسه بگذاریم یا حتی در مقابل اصحاب رسانه، صداوسیما، نخبگان و دانشجویان مناظره برگزار کنیم، زیرا ما با اعتقاد و با افتخار در این مجموعه فعالیت انجام داده‌ایم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده متذکر شد: توقع داریم زمانی که یک نماینده صحبت می‌کند از سر اطلاع و انصاف باشد و نیم نگاهی به عملکرد خودش در حوزه پدیده و سهام‌داری بیندازد، تقریبا از زمانی که پدیده شکل گرفته است، آقای پژمان‌فر نماینده بودند و تاکنون چند مرتبه به این مجموعه مراجعه کردند؟ لطفا بگویند که ایشان برای سهام‌داران چه کاری کرده‌اند؟ نماینده باید از همه جا با پرسش اطلاعات کسب کند تا به‌یک نتیجه برسد.

وی یادآور شد: آقای پژمانفر چطور بعد از 8 سال به این فکر افتاده‌اند که سهام‌داران به حقوق خود نرسیده‌اند و دیگران وظایف خود را انجام نمی‌دهند؟ اینگونه تداعی نشود که در این موارد شائبه‌های سیاسی مطرح باشد.

انتظاری با بیان اینکه مجلس، قوه قضاییه و دولت در یک جبهه هستند، باید نسبت به یک‌دیگر هم‌افزایی داشته باشند و تخریب جوابگو نیست؛ اضافه کرد: من نمی‌توانم این ادعا را مطرح کنم که آقای پژمانفر با نگاه سیاسی صحبت کرده ولی در این جغرافیای زمانی جای تامل دارد، در این مدت سکوت اختیار کردند اما یکباره موضع‌گیری کنند!

مدیرعامل شرکت‌های پدیده شاندیز مشهد خاطرنشان کرد: آنچه که در مجموعه پدیده در اختیار داریم، متکی به آورده‌های مردمی و غیردولتی است و اگر در مواردی از خط اعتباری و تسهیلات بانکی استفاده کردیم، متعهد به بازپرداخت آن هستیم، همچنین هیچ یارانه‌ای بابت اصل و فرع تسهیلات از سوی دولت پرداخت نشده و نمی‌شود.

وی  با بیان اینکه در ستاد تدبیر بنا شد که مشکلات موجود مجموعه ما رسیدگی شود که مسئولیت این ستاد نیز برعهده استاندار است؛ اضافه کرد: رئیس کل دادگستری استان، رئیس سازمان بازرسی استان و دادستان مرکز استان در این ستاد عضویت دارند، در کنار این دستگاه‌ها چند دستگاه اجرایی مانند اطلاعات و امنیتی نیز قرار گرفته‌اند.

انتظاری اظهار کرد: تاکنون بیش از 53 مورد جلسه رسمی چند ساعته در خصوص پدیده برگزار شده و در چارچوب الحاقیه‌های کشوری و استانی تصمیمات اجرایی نیز اتخاذ شده است، ستاد تدبیر برای راهبری مجموعه درون شرکت‌های پدیده یک هیأت مدیره را نیز منصوب کرد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده با بیان اینکه سه سال پیش عرصه 44.5 هکتاری پروژه پدیده شاندیز سند مالکیت نداشت؛ گفت: هم‌اکنون 31.5 هکتار از این عرصه دارای سند مالکیت است و 13.5 هکتار باقی مانده نیز در مسیر نهایی برای دریافت سند مالکیت است.

وی افزود: ساخت‌وسازهای انجام شده تا قبل از تشکیل ستاد تدبیر در پدیده شاندیز به هر دلیل فاقد مجوزهای لازم بود، اما اکنون برای 506 هزار متر مربع عرصه تجاری این پروژه پایان کار دریافت شده و برای 32 هزار مترمربع کاربری اداری و 108 هزار متر مربع آپارتمان‌های اقامتی میان مرتبه این مجموعه گواهی عدم خلافی صادر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.