رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه آخر صفر ۲۷۵ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد به زائرین پیاده حرم رضوی خدمات ارائه خواهند داد.

خدمات دهی ۲۷۵ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، سید مهدی طباطبایی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از سال ۱۳۸۱ با توجه به توصیه مقام معظم رهبری شورای هیئات مذهبی در کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: حدود ۹۰هزار هیئت مذهبی در کشور ثبت شده است که ۵۱۳۸ هیئت در خراسان رضوی و ۲۵۳۴ هیئت در مشهد فعالیت می کنند و در حدود ۱۱۰۰ هیئت مذهبی بانوان نیز در مشهد به صورت مجزا به عنوان تنها شهر کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی ادامه داد:هیئات مذهبی می توانند در ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی داشته و علاوه بر کارکردهای مذهبی کاردکردهای اجتماعی قابل توجهی نیز داشته باشند.

وی گفت: هیئات مذهبی بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور هستند و می توانند سنگرهای اجتماعی باشند و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست حرکت کنند.

طباطبایی تاکید کرد:بزرگترین راهپیمایی شیعی جهان در اربعین اتفاق می افتد و به همین دلیل بسیاری از هیئات مذهبی خراسان رضوی نیز به کربلا اعزام شده اند که به محض اتمام مراسم اربعین به کشور و استان برگشته تا آماده استقبال از زائرین پیاده دهه آخر صفر شوند.

وی تصریح کرد:فعالیت های فرهنگی در کاروان های پیاده انجام خواهد شد و با کمک آستان قدس، اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و شورای هیئات مذهبی قرارگاه فرهنگی در این خصوص تاسیس شده و بسته های فرهنگی آماده شده که توسط آستان قدس بین زائرین توزیع خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی بیان کرد: ۲۸۰۰ روحانی برای زائرین پیاده در نظر گرفته شده است که بخشی با زائرین از مبدا همراه خواهند بود و بخشی نیز در موکب ها و ایستگاهها بین راهی خدمات فرهنگی ارائه خواهند داد.

وی افزود:۲۷۵ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد همانند سال گذشته فعال خواهند بود و به مسئولان ایستگاهها آموزش های لازم داده شده است و همچنین ۶۲۱ ایستگاه نیز در داخل مشهد فعال خواهند بود. ۲۵ ایستگاه نیز از سوی سایر استانها در مشهد برپا خواهد شد.

طباطبایی ادامه داد:در ۶ محور اقدامات پذیرایی از زائرین پیاده انجام خواهد شد و پیش بینی می کنیم در حدود ۲۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شوند.

وی تصریح کرد:شورای هیئات در خصوص مسائلی از قبیل اعتیاد، طلاق، تهیه جهیزیه نیز اقداماتی را شروع کرده و طرح جامعه در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی نیز تدوین شده است که در صورت موافقت استانداری و حمایت های دولتی قابل اجرا خواهد بود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.