همدان- محمدرضا شاملو گفت: ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار واحد روستایی سند ثبتی دارند و اکنون در ۶۳ هزار روستای با بیش از ۲۰ خانوار و کمتر از ۲۰ خانوار به بنیاد خدمات مختلفی ارایه کرده است.

۳ میلیون و ۲۲۰ هزار واحد روستایی کشور سند ثبتی دارند

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: با ۴ دهه تجربه بنیاد مسکن موتجه شدیم که در برخی مواقع روستاها با غفلت مواجه شدند.

محمدرضا شاملو گفت: نمونه آن جایگاه روستاها را در نظام برنامه ریزی کشور است، روستاهای ایران سرمایه بزرگی برای توسعه گردشگری هستند  و باید به ساختمان ها، ارزش املاک روستایی بیشتر توجه کرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به سند دار کردن املاک روستایی با عنوان تبصره ۷۲ افزود: امروز در روستا شاهد تحویل ۱۴۴ هزارمین سند روستایی به مالک آن هستیم.

شاملو اظهار کرد: اکنون درشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این شرایط برای روستا های این شهر ها طبق مصوبه مجلس فراهم کرد شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: مساله دیگر گردشگری روستا است؛ مناطق روستایی در اقلیم های مختلف، ویژگی های متفاوتی دارند، هر روستایی با شکل خاص خود، سنت های اجتماعی و فرهنگی مردم روستا و بکر بودن این فرهنگ ها می تواند برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد که مورد غفلت قرار گرفته بود، لذا از اواخر برنامه پنج ساله سوم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موضوع بهسازی و احیای بافت های باارزش را آغاز کرده و از اواخر برنامه چهارم موضوع گردشگری را مورد توجه قرار داد، به طوری که هم اکنون در ۱۵۰ روستا موضوع احیای بافت های با ارزش و گردشگری در حال پیگیری و انجام است.

وی با بیان اینکه در استان همدان روستاهای ورکانه، سیمین و خاکو دارای بافت با ارزش هستند، تاکید کرد: انتظار می رود دستگاه های ذی ربط زیرساخت های لازم را فراهم کرده و کارهای زیربنایی اولیه را قبل از بهسازی انجام دهند که پس از اتمام کار شاهد ساماندهی زیرساخت ها نظیر سیم های برق، شبکه فاضلاب، لوله های گاز و نظیر آن و بالتبع از دست دادن سرمایه های مردمی نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.