۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 625774

بورس تهران در حالی معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی طی امروز تجربه کرد که تداوم عرضه سهام از سوی معامله گران حقیقی و حقوقی باعث شد تا با وجود حمایت‌های نیم‌بند حقوقی‌ها، شاخص کل هم‌وزن قرمزپوش شود.

شاخص بورس ۸۶۲ واحد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه ۹۷ با افزایش ۸۶۲ واحدی به رقم ۱۸۹ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۴۶ واحدی به عدد ۲۹ هزار و ۳۱۲ واحد دست یافت. 

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۶۲۶ واحدی عدد ۲۰۱ هزار و ۲۴۸ واحد را به نمایش گذاشت. 

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۴۴۵ واحدی به رقم ۱۴۲ هزار و ۵۵۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲ هزار و ۶۲۷ واحدی روی عدد ۳۶۲ هزار و ۹۲۵ واحد ایستاد. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۲ واحدی به رقم ۲ هزار و ۱۱۱ واحد دست یافت. 

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با ۳۲۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۰۴ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۹۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس برای خود ثبت کردند. 

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گلگهر با ۱۰۹ واحد، فولاد مبارکه و پتروشیمی پردیس هریک به میزان ۶۴ واحد دو خدمات انفورماتیک با ۵۵ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه نماگر به دوش کشیدند. 

به گزارش فارس،‌ ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از یک‌هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۰۹ هزار و ۸۲۵ نوبت داد و ستد بود. 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نفت ایرانول، شیمی دارویی داروپخش، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید،‌ شکر شاهرود، داروسازی اکسیر، لوله و ماشین‌سازی ایران، آس‌پ، ملی سرب و روی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، قند شیرین خراسان، گروه سایپا، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، فراورده‌های نسوز ایران، داروسازی زاگرسفارمد پارس، تولیدی چدن‌سازان، صنایع شیمیایی سینا، سبحان دارو و حق تقدم خرید سهام آن، لیزینگ خودروی غدیر، سیمان ارومیه، گروه مپنا، بانک ملت، تجارت الکترونیک پارسیان، رهشاد سپاهان، زامیاد، گروه صنایع معادن فلات ایرانیان و حق تقدم خرید سهام آن، تولید نیروی برق دماوند، کارخانجات مخابراتی ایران، داروسازی سبحان انکولوژی، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، نیروسرمایه، شیشه قزوین، پتروشیمی اصفهان، تولید تجهیزات سنگین هپکو، شیمیایی رنگین، فنرسازی خاور، شیر پگاه آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاری البرز، سایر اشخاص بورس انرژی، توکارنگ  فولاد سپاهان، قند شیروان قوچان بجنورد، سرمایه‌گذاری صنایع ایران و شرکت ساختمان اصفهان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی ج.ا.ا،‌سرمایه‌گذاری خوارزمی، داروسازی فارابی، حفاری شمال، حق تقدم استفاده نشده پارس‌سوئیچ، سیمان لار سبزوار، نفت ایرانول، بین‌المللی ساروج بوشهر، داروسازی کاسپین تأمین، بیمه اتکایی امین، گروه سرمایه‌گذاری و میراث فرهنگی، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا شیشه، پتروشیمی شیراز، تاپیکو بازگشایی شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۳۴۱ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود. 

همچنین کمتر از ۱۰ میلیون سهم گروه صنعتی سدید به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. 

در همراه اول نیز ۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کد به کد شد و بیش از ۱.۵ میلیون سهم صنایع خاک چینی ایران به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام هم‌زمان با توقف موقت اغلب نمادهای معاملاتی برخوردار از نوسان ۲۰ درصدی شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری و اصلاح پرتفوی باعث شد تا اغلب معامله‌گران طی معاملات روز جاری برای واگذاری سهام با هدف شناسایی بازدهی به تکاپو بیفتند. 

در این بین، سهم‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین به ویژه در بازار دوم و تک‌سهم‌های فرابورسیهمچنان در مدار تمرکز نوسان‌گیران قرار دارند. 

به گزارش فارس، امروز در حالی حرف و حدیث‌ها بر سر افزایش نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی در محافل خبری بالا گرفت که مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرده نرخ خوراک در حالی تا ابتدای مهرماهامسال برای هر مترمکعب گاز مصرفی معادل ۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود که از ابتدای مهرماه امسال با نرخ نیمایی به این مجتمع‌ها فروخته می‌شود. 

وی اعلام کرده، سالیانه حدود ۸ میلیارد دلار به عنوان هزینه خوراک از سوی این هلدینگ به شرکت نفت پرداخت می‌شود و ۱۵ درصد درآمدهای صادراتی خرج مجتمع‌های این هلدینگ می‌شود. 

ربیعی اعلام کرده پتروشیمی نوری تا پایان آبان‌ماه امسال در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.