مسعود عسگریان در باز دید از مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت:آموزش های ضمن خدمت برای نیروهای کنترل نظارت ورفع تخلفات شهری را ضروری دانست.

لزوم آموزش‌های ضمن خدمت ،نیروهای کنترل، نظارت و رفع تخلفات شهری
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، سید مسعود عسگریان رئیس  کمیسیون نظارت،بازرسی و امور اداری شورا در بازدید از مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با محوریت بررسی عملکرد و اطلاع از برنامه ها و فعالیت های این مدیریت افزود: ارتباط یکی از علوم روز است که به دلیل نوع فعالیت و وظایف شهرداری، لازم است عوامل و نیروهای این نهاد مردمی دوره های آموزشی برای برقراری تعامل و ارتباط بهتر با مردم دوره های آموزشی را بگذرانند.

عسگریان به نقش و فعالیت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: زحمات نیروهای این مدیریت بر کسی پوشیده نیست و بازدید و سرکشی از این مجموعه از برنامه‌های شورا است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مراجعین و مخاطبان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری  خاص هستند و تخلفاتی را در ساخت وساز یا سد معبر مرتکب شده اند بر این اساس در برخورد با شهروندان باید حقوق و شأن آنها رعایت شود.

رئیس کمیسیون نظارت ، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان وظیفه مدیرت پیشگیری و رفع تخلفات شهری  وظیفه سنگینی را برعهده دارد، افزود: در اقدامات پیشگیرانه از جمله جمع آوری و ساماندهی دست فروشان باید موارد جایگزین برای آن ارائه داد.

عسگریان تاکید کرد:در امر مدیریت شهری در کنار کارهای عمرانی و کلان ، اقدامات خرد مثل ساماندهی دست فروشان باید مد نظر باشد.

وی اقدامات فرهنگی و آموزشهای فرهنگی را لازمه فعالیت مدیریت شهری برشمرد و گفت: بخشی از اقدامات پیشگیرانه باید با برنامه های فرهنگی تدوین شود تا فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و مدیریت شهری نهادینه شود.

عسگریان اضافه کرد: تقدیر از شهروندان نمونه در رعایت حقوق شهروندی و شهری از جمله اقدامات فرهنگی است و باید اینگونه امور را در جامعه ترویج داد.

وی در ادامه به لزوم بازنگری قانون ضبط و تحویل اموال توسط مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اشاره کرد و گفت: باید بعد از رأی ماده ۱۰۰ اموال ضبط شده مردم در ساخت و ساز غیرمجاز بازگردانده شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید و جلسه با اشاره به نوع فعالیت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت: زحمات این مجموعه بر کسی پوشیده نیست و قابل توجه است.

حسین قراباغی اضافه کرد:اقدامات این مدیریت باید به گونه ای باشد که متناسب بافرهنگ منطقه باشد.

قراباغی به ساماندهی مشاغل و دست فروشان سطح شهر شاره کرد و افزود: در این امر مهم، اقدامات باید به صورتی انجام شود که منطقه و مکان نسبت به فرهنگ و نوع مشغل منطقه بوده و تناقضی با فرهنگ آن نداشته باشد چرا که توجه به این مهم در جذب گردشگران نیز بسایر تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم تاکید کرد: قانون برخورد با سد معبر و پیشگیری از تخلفات شهری باید بازنگری شود.

علی فتحی اضافه کرد: لازم است دستورالعمل ضبظ و تحویل اموال مردم بازنگری شود.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان هم ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت و عملکرد این مدیریت گفت: نیروهای این مدیریت در بخش سد معبر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حال حاضر در قالب ۸ اکیپ به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

حسین مردانی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و سازهای  غیرمجاز را به حداقل رسانده ایم، افزود: در این مدت واحد رفع سد معبر اقدام به جمع آوری دستفروشان و بساط گستران گنجنامه و ساماندهی آنها در بازارچه بوستان شهید ساعی نموده است.

مردانی با اشاره به انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال ۲۰۱۸، پیش بودن برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTI) در آبان ماه و نیز مطالبات عموم شهروندان ، افزود: بر این اساس دستفروشان و بساط گستران میدان آرامگاه باباطاهر ، بلوار فرشچیان ، میدان حضرت امام (ره) ، میدان آرامگاه بوعلی بصورت کامل جمع آوری و پیاده راه های اکباتان و بوعلی در ساعات روز پاکسازی شده است ، ضمن اینکه چرخیهای میوه فروش خیابان شهدا و باباطاهر نیز ساماندهی شده اند.

مردانی به انتقال پرنده فروشها به مکان در نظر گرفته شده در محوطه پشت ترمینال سابق همدان نیز اشاره و اضافه کرد:  دیوارکشی این محوطه جهت بازارچه پرنده فروشها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

 مردانی از انتقال بساط گستران کهنه فروش پیاده راه اکباتان به محوطه نظربیک بصورت موقت خبر داد و یاد آورشد: با همکاری و اقدامات کارشناسی شده سازمان ساماندهی مشاغل شهری  تعداد بازار روزها جهت تمامی دستفروشان و بساط گستران سطح شهر همدان جانمایی و افزایش خواهد یافت.

وی اقدامات انجام شده مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری را بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری برشمرد و افزود: مجری تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها ، واحد رفع سد معبر و کنترل ساختمان است ، که انجام هر چه بهتر این قوانین نیاز به همکاری تمامی دستگاههای اجرایی بویژه دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی ، جهاد کشاورزی ، بهداشت ، اصناف و نیز عموم شهروندان دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.