معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان جدید 320 تخت خوابی هاشمی نژاد مشهد فروردین سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا منطقه طلاب این شهر را به‌طور کامل پوشش دهد.

راه‌اندازی بیمارستان 320 تخت خوابی شهید هاشمی نژاد مشهد تا فروردین‌ماه

به  گزارش قدس آنلاین ، شاپور بدیعی عصر امروز در جلسه‌ای که به‌منظور اطلاع‌رسانی خدمات کلینیک ویژه سیدی واقع در بلوار صبای غربی تشکیل شد؛ گفت: چند سال پیش بسیاری از مناطق شهر مشهد نسبت به شهرستان‌های استان در خصوص برخورداری از امکانات محروم‌تر بود، منطقه سیدی نیز یکی از مناطقی است که هیچ کار درمانی در آن انجام‌نشده بود و ساخت کلینیک در این منطقه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه این کلینیک توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شده است؛ بیان کرد: این کلینیک به‌عنوان ضمیمه بیمارستان قائم راه‌اندازی شد تا در آینده بتواند به بیمارستان در خدمات بستری نیز کمک کند. 

وی اظهار کرد: باوجود مشکلاتی که در حیطه متخصصین وجود دارد سعی شده است بهره‌مندی از تا 12 رشته تخصصی در این کلینیک برنامه‌ریزی شود و همچنین از استاتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برای خدمت در این منطقه محروم درخواست صورت گرفته است.

بدیعی با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه خدمات در مناطق محروم است؛ تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان تلاش شده است تا این مجموعه فعال شود و مردم این منطقه از مراجعه به  بیمارستان‌ها و کلینیک‌های داخل شهر بی‌نیاز شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیمارستان جدید 320 تخت خوابی هاشمی نژاد مشهد فروردین سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا منطقه طلاب را به‌طور کامل پوشش دهد.

وی بابیان اینکه خدمات در کلینیک سیدی کاملاً در قالب تعرفه‌های دولتی ارائه می‌شود؛ گفت: وجود اساتید دانشگاه در این منطقه فرصتی است که می‌توان از آن بهره برد، همچنین این کلینیک در ابتدا با درمان‌های سرپایی ارائه خدمت می‌دهد و بعد در آینده  بخش‌های بستری در آن ایجاد می‌شود.

بدیعی بیان کرد: در کوتاه‌مدت بااتصال این کلینیک به مجموعه بیمارستان قائم تعدادی از تخت‌های بیمارستان به بیماران ویزیت شده در این کلینیک اختصاص پیدا می‌کند تا در نوبت بستری قرار نگیرند و در درازمدت نیز به سمتی حرکت می‌شود که تعریفی برای خدمات بستری و بیمارستانی در این منطقه وجود داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: زمانی می‌توان به سمت ایجاد بیمارستان حرکت کرد که این کلینیک به‌خوبی جایگاه خود را پیدا کند و نشان دهد که این منطقه دارای بیمار بوده تا پس از آن برای بیمارستان برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: رشته‌های تخصصی مانند اطفال، زنان و زایمان، داخلی و جراحی عمومی در این کلینیک تعبیه‌شده است و همچنین به‌زودی مشکل داروخانه حل می‌شود و طی یک یا دو ماه آینده یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های مشهد به کمک بخش خصوصی در این کلینیک راه‌اندازی خواهد شد.

بدیعی افزود: بخش دندانپزشکی نیز تا هفت ماه آینده فعال می‌شود تا مردم پس از آن با ارائه تعرفه‌های دولتی خدمات را دریافت کنند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه ما به دنبال تضعیف بخش خصوصی نیستیم؛ یادآور شد: وظیفه در این منطقه با توجه به محرومیت و کمبودها، ارائه خدمات دولتی است که در صورت اداره شدن مناسب می‌تواند برخی از نظام‌های ارجاع را نیز به‌عنوان یک کلینیک پیشرفته ارائه دهد و در آینده نیز بتواند بیمارانی از شهرستان‌های نزدیک را مورد پذیرش قرار بدهد.

در ادامه جلسه نیز مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک ویژه سیدی که یک ماه پیش توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد اکنون به طور کامل به بهره‌رداری رسیده است و این کلینیک جزء کلینیک‌هایی به شمار می‌آید که در طرح نظام سلامت بااعتبار اختصاص پیدا کرده از سوی وزارت بهداشت توسط این دانشگاه ساخته شده است.

علی‌اصغر انجیدنی بیان کرد: حدود 12 کلینیک مشابه نیز در سطح مشهد وجود دارد که آماده بهره‌برداری یا در شرف بهره‌برداری هستند که افتتاح این کلینیک‌ها به مردم کمک می‌کند خدمات بهتری در حوزه سلامت دریافت کنند.

وی اظهار کرد: این کلینیک در 12 رشته تخصصی بیماران را ویزیت می‌کند و امکانات سرپایی و همچنین آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، دندانپزشکی و خدمات وابسته نیز در این کلینیک ارائه می‌شود که در آینده این خدمات گسترش پیدا خواهد کرد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.