یزد- نجیب الله محمدی با بیان توانمندی‌های شهرستان مهریز در حوزه دام، طیور و فراورده‌های خام دامی، از این شهرستان به عنوان تولید کننده با ظرفیت بالای فراورده‌های خام دامی نام برد.

مهریز؛ بزرگترین تولید کننده تخم‌مرغ استان یزد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، نجیب الله محمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: شهرستان مهریز با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ الی ۳۰ تن تخم مرغ، بزرگترین تولید کننده تخم مرغ استان یزد است.

نجیب الله محمدی  با توجه به شروع فصل سرد سال اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

وی افزود: عامل انتشار این بیماری علاوه بر نقش در بهداشت عمومی، برای طیور صنعتی ، بومی و بلدرچین  بسیار واگیردار و کشنده است  که باید مرغداران تمام تلاش خود را بر رعایت شرایط امنیت زیستی برای جلوگیری از ورود این بیماری به واحدهای پرورشی خود بعمل آورند.

محمدی در پایان با توجه به نقش طیور بومی در انتشار بیماری آنفلوانزا به شهروندان توصیه نمود: از افراد دوره گرد که اقدام به فروش مرغ بومی غیرمجاز می نمایند؛ خرید نکنند و در صورت مشاهده اینگونه خودروها و افراد در معابر که اقدام به فروش غیر مجاز طیور می نمایند یا در مواردی که شاهد تلفات غیر عادی در جمعیت طیور بومی خود شدند؛ مراتب را از طریق شماره ۳۲۵۲۳۰۶۰ به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.