خوزستان_نبی‌اله خون‌میرزایی با بیان اینکه صید میگوی سفید از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی آزاد است، گفت: این تصمیم در راستای برداشت از ذخایر میگو در صیدگاه بوسیف استان خوزستان، واقع در سواحل شمال غربی خلیج‌فارس اخذ شده است.

آزادسازی صید میگوی سفید در سواحل "بوسیف" خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، نبی‌اله خون‌میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به آزادسازی سید میگوی سفید در سواحل بوسیف، اظهار کرد: بنا به اعلام پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی سفید از اول آبان‌ماه تا اطلاع ثانوی آزاد است.

وی افزود: این تصمیم در راستای برداشت از ذخایر میگو در صیدگاه بوسیف استان خوزستان، واقع در سواحل شمال غربی خلیج‌فارس اخذ شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: میزان صید میگو  در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۸۰درصدی داشت، ولی امسال عواملی مانند کاهش بارندگی و شوری آب در کاهش صید میگو تاثیرگذار هستند.

خون‌میرزایی مهمترین راه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال صیادان را بهسازی ذخایر دریایی از طریق ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در دریا اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیم پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب، صیادان می‌توانند با رعایت قوانین صید از اول آبان‌ماه اقدام به صید میگوی سفید در صیدگاه بوسیف کنند.

وی ادامه داد: شناورهای صیادی باید دارای براین تانک، سایبان و گواهی بهداشتی برای شناور و همه خدمه باشند. همچنین تخلیه و حمل و نقل صید، تابع مقررات تحویل‌گیری و حمل و نقل آبزیان است و مالکین خودروهای حمل باید دارای کارت تحویل‌گیری و مجهز به اتاق عایق‌دار باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.