انجام شیمی درمانی در مطب پزشکان خراسان رضوی با ابلاغ وزارت بهداشت ممنوع شد.

ممنوع شدن شیمی درمانی در مطب پزشکان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  بر اساس ابلاغ ممنوع شدن شیمی درمانی در مطب پزشکان خراسان رضوی آیین نامه تاسیس مراکز شیمی درمانی سرپایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیمی درمانی در مطب پزشکان متخصص انکولوژی و رادیوتراپی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی متوقف و ممنوع شده است.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: بر اساس این آیین نامه انکولوژیست ها  و رادیوتراپیست ها  حق ندارند در مطب های خود شیمی درمانی انجام دهند و این اقدام باید در بیمارستان ها و یا درمانگاهها و مراکز سرپایی دارای مجوز انجام شود.

وی افزود: پیرو این آیین نامه  که از اول خرداد امسال ابلاغ شده است: به مطب های پزشکی که شیمی درمانی انجام می دادند تا پایان مهر امسال مهلت داده و تلاش شد که به همه مراکز درمانی متقاضی انجام شیمی درمانی در خراسان رضوی موافقت اصولی داده شود. مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: تاکنون به ۳۱ متقاضی شیمی درمانی موافقت اصولی داده شده است.

دکتر انجیدنی افزود: انجام شیمی درمانی باید در مراکزی با فضای فیزیکی استاندارد و مناسب، دارای تجهیزات و دستگاههای تخصصی و نیروهای دوره دیده صورت گیرد و داروهای شیمی درمانی نباید به دست بیمار داده شود، چراکه این داروها گران قیمت و به لحاظ نگهداری شرایط خاصی دارد.

وی گفت: تلاش می شود؛ داروی مورد نیاز بیماران بر اساس نیاز هر بیمار در بسته بندی استریل به مراکز شیمی درمانی ارسال شود، چرا که در گذشته ممکن بود نیمی از یک داروی چند میلیون تومانی در مطب پزشک برای شیمی درمانی مورد استفاده قرار گیرد و بقیه دور ریخته شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.