خوزستان- یک هیئت سرمایه‌گذاری آلمانی در نشست با مدیران حوزه اقتصادی استان خواستار همکاری میان طرفین به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان خوزستان شد.

خوزستان بهترین پتانسیل را برای سرمایه‌گذاری دارد

به گزارش قدس آنلاین- یک سرمایه‌گذار آلمانی با بیان اینکه خوزستان بهترین پتانسیل را برای سرمایه‌گذاری در بحث پسماند دارد، گفت: کشور آلمان آماده مشارکت در زمینه انجام طرح مدیریت پسماند در یکی از استان های ایران است.

پروفسور ساتیانارایانا نارا از دانشگاه رُستوک آلمان در حاشیه جلسه با مدیران حوزه اقتصادی خوزستان با بیان این که برای یک پروژه کاری مرتبط به بحث مدیریت پسماندها به خوزستان سفر کرده‌ایم، اظهار کرد: هدف از سفر هیئت سرمایه‌گذاری آلمانی به خوزستان، مطالعه بر روی راهکارهای موجود برای بهبود مدیریت پسماندها و ورود سرمایه‌گذاران آلمانی به استان خوزستان است.

وی با بیان این که مطالعات پسماند خوزستان با همکاری آلمانی ها انجام می‌شود، ادامه داد: کشور آلمان آماده مشارکت در زمینه انجام طرح مدیریت پسماند در یکی از استان‌های ایران است که این مطالعه با همکاری دانشگاه‌های ایران انجام خواهد شد.

نارا، با اشاره به مشارکت کشور آلمان در مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند خوزستان، عنوان کرد: خوزستان، استانی است که در همه بخش‌های سرمایه گذاری پتانسیل دارد.

استاد دانشگاه رُستوک آلمان ادامه داد: وجود یک شهر با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر که دارای پسماندهای خانگی، پسماندهای صنعتی، نفتی و صنایع فولاد، پسماندهای بخش کشاورزی و پسماندهای خطرناک است، بهترین پتانسیل برای سرمایه‌گذاری در بحث پسماند است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

این سرمایه‌گذار با بیان این که دو روز است به همراه یک هیئت سرمایه‌گذاری وارد خوزستان شده‌ایم، خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده و با توجه به روندی که در حال طی شدن است، امید داریم تا سرمایه گذاری در استان نتیجه مثبتی داشته باشد و در این خصوص دید مثبتی به این سفر و نشست‌ها دارم.

مطالعات پسماند خوزستان با مشارکت آلمانی‌ها انجام می‌شود

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان نیز د ر همین خصوص گفت: هیئت سرمایه گذاری آلمانی مطالعات جامعی را در حوزه پسماندهای خانگی، شهری، کشاورزی، پسماندهای بخش صنعتی، نفتی و صنایع فولاد و پسماندهای خطرناک استان انجام می‌دهد و در نهایت شرکت‌های خارجی توانمندی که در این بخش‌ها توان سرمایه‌گذاری دارند را معرفی می‌کند. 

رضا قیصی پور با اشاره به هدفگذاری 6 استان کشور برای مطالعات سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها اظهار کرد: کشور آلمان با بررسی کشورهای مختلف همچون ترکیه، کرواسی، بلغارستان و ایران برای سرمایه‌گذاری در بحث پسماند و پساب‌های بخش کشاورزی و صنعت، ایران را برای این سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

وی افزود: مجموعه مدیریت استان خوزستان و سازمان محیط زیست، تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی در راستای دعوت از هیئت سرمایه‌گذاری آلمانی انجام داد تا این هیئت علمی در بازدید از شهرهای استان در جریان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوزستان قرار بگیرد و اقداماتی در راستای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پسماند انجام دهد.

 قیصی پور ادامه داد: این هیئت سرمایه‌گذاری مطالعات جامعی را در حوزه پسماندهای خانگی، شهری، کشاورزی، پسماندهای بخش صنعتی، نفتی و صنایع فولاد و پسماندهای خطرناک استان انجام می‌دهد و در نهایت شرکت‌های خارجی توانمندی که در این بخش‌ها توان سرمایه‌گذاری دارند را معرفی می‌کند.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با بیان این که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان در حوزه های مختلف در نشست با هیئت آلمانی به صورت کامل تشریح شد، تصریح کرد: قرار شده است تا این هیئت سرمایه‌گذاری بازدیدی از بخش‌های مختلف استان داشته باشد تا اگر به توافق رسیدیم، سرمایه‌گذاری توسط آن‌ها در استان انجام شود.

قیصی پور در ادامه با اشاره به سفر این هیئت به خوزستان گفت: برای شناخت کامل از استان خوزستان، هیئت آلمانی طی یک هفته تمام شهرستان‌ها را از نزدیک بازدید می‌کند و با مشاهده پتانسیل‌های تشریح شده و برقراری ارتباط با مدیران استانی در بخش‌های مختلف، گزارش جامعی را تهیه می‌کند. این گزارش به آلمان ارائه می‌شود و در آنجا برای انجام سرمایه‌گذاری تصمیم گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، سازمان محیط زیست، شهرداری اهواز و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با این هیئت سرمایه‌گذاری آلمانی جلساتی را برگزار کرده‌اند.

طرح‌های مدیریت پسماند خوزستان نیاز به سرمایه‌گذاری دارند

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان هم با بیان این که طرح جامع مدیریت پسماند در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و آب منجر به تعریف پروژه‌هایی می‌شود، گفت: این پروژه‌ها برای اجرا نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و هیات آلمانی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

حمزه خسروانی اظهار کرد: یک هیئت علمی متشکل از شرکت‌های آلمانی پس از بررسی چند کشور دنیا به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذاری خود را در ایران داشته باشد.

وی افزود: این هیئت پس از بررسی استان‌های مختلف، خوزستان را به عنوان استان هدف انتخاب کرده تا طرح جامع مدیریت پسماند را در قالب یک شرکت مشاور تهیه کند.

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و آب منجر به تعریف پروژه‌هایی می‌شود که این پروژه ها برای اجرا نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و این هیات می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

خسروانی با اشاره به امکان استفاده از انواع قالب‌های سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها عنوان کرد: سرمایه گذاری خارجی، خطوط اعتباری بین المللی (فاینانس)، منابع داخلی و مشارکت با بخش خصوصی، انواع روش های سرمایه‌گذاری هستند که این هیئت می‌تواند آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند.

وی ادامه داد: اگر این هیئت سرمایه‌گذاری بخواهد از هر کدام از قالب‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده استفاده کند، می‌توانیم به این هیئت سرمایه‌گذاری کمک‌های فنی اعتباری بدهیم.

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان اظهار کرد: در جلسه ای که امروز با این هیئت برگزار کردیم، توضیحات کلی در قالب قوانین تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری برای آن‌ها تشریح و قرار بر این شد که بسته به نوع پروژه، در خصوص نوع کمک‌های خوزستان به آن‌ها تصمیم گیری لازم صورت بگیرد.

خسروانی با بیان این که این هیئت طی مدت حضور در خوزستان با دستگاه‌های اجرایی ذیربط نشست‌هایی برگزار خواهد کرد، گفت: پس از تهیه سند همکاری و دستیابی به پروژه‌ها، وظیفه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان آغاز می‌شود که علاوه بر اجرای پروژه‌ها، صدور مجوزها، تامین زیرساختها در انتقال و تامین سرمایه و سایر کمک‌های فنی و اعتباری، در کنار شرکت های خارجی و مشترکان داخلی آن‌ها قرار می‌گیرد و حمایت‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه زمانبندی در خصوص این که پروژه‌ها در چه تاریخی وارد فاز نهایی می‌شوند، ارائه نشده است. پس از بررسی ظرفیت‌های استان، برنامه زمانبندی را نهایی می کنیم تا بتوانیم در این حوزه شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی باشیم که توسعه‌ای برای استان رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این هیئت سرمایه‌گذاری پیرو تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت محیط زیست کشور آلمان در خصوص همکاری در زمینه انرژی‌های نو، مدیریت پسماند و بهره‌گیری از تکنولوژی نوین در کنترل آلودگی‌ها به استان خوزستان سفر کرده است.

این هیئت سرمایه‌گذار آلمانی در نشستی با مدیران حوزه اقتصادی استان، پتانسیل‌های خوزستان را به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. همچنین راهکارهای تسهیل انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری میان طرفین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.