البرز- همزمان با هفته تربیت بدنی و با حضور وزیر ورزش وجوانان پارک آبی واستخر پرشین فردیس به بهره برداری رسید.

افتتاح پارک آبی "پرشین" با حضور وزیر ورزش/حرکت بخش خصوصی در جهت تقویت زیرساخت‌های ورزشی فردیس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین مجموعه ورزشی آبی پرشین فردیس بازیربنای بیش از ۳هزار متر به همت وسرمایه گذاری بخش خصوصی عصر روز دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر ورزش وجوانان به بهره برداری رسید.

حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های ورزشی شهرستان فردیس در حالی رقم خورده است که این شهرستان به گواه آمارها یکی از فقیرترین نقاط کشور در سرانه فضاهای ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاح این مجموعه ورزشی آبی با قدردانی از حضور بخش خصوصی در ورزش، ظرفیت های البرز در بخش ورزش قهرمانی را قابل توجه دانست.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مجموعه ای که موجبات تفریح و سلامت مردم را فراهم می کنند جای قدردانی ویژه دارند

وی با بیان این که حضور بخش خصوصی در ورزش جای تحسین ویژه دارد افزود: امیدواریم فرهنگ حضور بخش خصوصی در ورزش ادامه پیدا کند.

سلطانی فر با اشاره به شرایط موجود کشور گفت: علیرغم مشکلات موجود، مردم با قدرت و قوت مسیر توسعه کشور را طی می کنند.

وی با بیان این که عرصه ورزش عرصه توجیه داری برای سرمایه گذاری چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی است تاکید کرد: ورزش ارزان ترین، موثرترین و پر نفوذترین ابزار در فرآیند پر کردن اوقات فراعت مردم و ایجاد جامعه ای پر شور و نشاط است.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر به دنبال اتفاقی هستیم‌ که بخواهیم یکباره باعث غرور ملی شویم باید به ورزش توجه کنیم.

وی ورزش را عرصه ای مهم و بسیار حساس ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در سال ۹۷، سالی پر رویداد و پر موفقیتی را در ورزش کشور گذراندیم.

این مسئول به ظرفیت و توان ورزش استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: انصافا ظرفیت های البرز در بخش ورزش قهرمانی قابل توجه است و کارنامه خوبی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت پروژه سالن ۶ هزار نفری انقلاب کرج بیان کرد: روند تکمیل سالن ۶ هزار نفری را هر هفته بررسی می کنیم و تلاش داریم در کوتاهترین زمان ممکن این سالن به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که تکمیل سالن ۶ هزار نفری موجب انگیزه جوانان و باعث شور نشاط مردم می شود تصریح کرد: با افتتاح سالن ۶ هزار نفری البرز می تواند میزبان مسابقات بزرگ و مهم ملی و بین المللی می شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز نیز با اشاره به اینکه مردم در انتظار بهره برداری از ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج هستند، گفت: این ورزشگاه با ۶۵ درصد پیشرفت کار به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

محمدعلی نجفی افزود: وزیر ورزش و جوانان طی یک سال اخیر چندین سفر به استان البرز داشته که نشان از توجه ویژه وزارت به این استان دارد.

وی با بیان اینکه البرز در بخش های مختلفی اعم از کشاورزی، صنعت، شرکت های دانش بنیان و... از فرصت ها بخوبی بهره برداری کرده، ادامه داد: این استان در ۴ فصل متوالی در جذب تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه اول کشور را کسب کرده است.

دکترنجفی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال برای پروژه هایی که به بهره برداری رسید حدود ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد، که بیش از ۷۸ درصد پروژه ها مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات زیرساختی در استان مهاجرپذیر البرز نیازمند تقویت اعتبارات است گفت: پیشرفت پروژه ۶ هزار نفری را از مدیرکل ورزش پیگیری می کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این مراسم از تسهیل شرایط برای ورود بخش خصوصی به ورزش خبر داد.

امیر غفرانی اظهار کرد: در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ۲۲ ورزشکار از استان البرز حضور داشتند که نسبت به ۱۳ نفر بازیهای آسیایی اینچئون، حدود ۸۰ درصد رشد ورزشکار را شاهد بوده ایم.

وی افزود: در این میان ورزشکاران البرز موفق به کسب ۶ مدال در بازیهای آسیایی و ۳ مدال در بازیهای پاراآسیایی شدند.

غفرانی اضافه کرد: همچنین در وزهای اخیر و در رقابتهای المپیک جوانان، ورزشکاران البرز توانستند یک طلا و یک نقره را برای ورزش کشور به ارمغان بیاورند.

وی با اشاره به احداث پارک آبی پرشین گفت: این مجموعه ورزشی به همت بخش خصوصی در مساحتی بالغ بر ۳۳۰۰ متر بنا شده است و ۴۵ نفر در آن مشغول به کار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان این که " از ورود بخش خصوصی به ورزش حمایت می کنیم " عنوان کرد: شرایط را برای تسهیل ورود بخش خصوصی به ورزش فراهم خواهیم کرد

وی تصریح کرد: سرانه ورزشی فردیس ۲۷ سانتی متر می باشد که این عدد بسیار پایین است و باید سعی کنیم این سرانه را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.