یزد - محمدعلی مکرمی گفت : روزانه به طورمیانگین ۶۲ نوزاد در استان، متولد می شوند و در شش ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر در استان یزد متولد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته و نوزادان شامل ۵۸۸۳ پسر و ۵۶۰۵ دختر هستند.

روزانه به‌طور متوسط ۶۲نوزاد در استان یزد متولد می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان یزد ، محمدعلی مکرمی مدیر کل ثبت احوال استان یزد ضمن تشریح رویدادهای حیاتی استان در نیمه نخست امسال، اظهارداشت: ۳۲۸ نوزاد حاصل چند قلوزائی بوده اند که ۱۵۸مورد دوقلو و ۴ مورد نیز سه قلوزائی به ثبت رسیده است.  

وی با اعلام این که نسبت جنسی عدد ۱۰۵ را نشان می دهد ، افزود: این بدان معناست که در ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۵ نوزاد پسر دراستان متولد شده است.

مکرمی با اشاره به فراوانی نام های منتخب والدین یزدی تصریح کرد : امیرعلی ، علی ، امیرحسین،  ابوالفضل، حسین ، امیرعباس، ، محمد، محمدحسین ، علیرضا و محمدطاها به ترتیب بیشترین اسامی نوزادان پسر و نام‌های فاطمه ، حلما ، زهرا، زینب، یسنا ، نازنین زهرا، ریحانه، فاطمه زهرا، آوا و حسنا نیز نام‌های برگزیده دختران در نیمه نخست سال جاری بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین با اشاره به کاهش ۲ درصدی میزان وفات استان نسبت به نیمه نخست سال گذشته گفت: تا پایان شهریورماه امسال، ۲۲۶۰ مورد یعنی به طور متوسط روزانه ۱۲ مورد فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۲۴۱ متوفی مرد و ۱۰۱۱ فرد فوت شده زن بوده اند .

وی خاطرنشان ساخت: نسبت جنسی وفات نیز در استان ۱۲۳ است به نحوی که به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، فوت ۱۲۳ مرد ثبت شده است.

مکرمی آمار ثبت ازدواج استان در این مدت را ۳۶۵۳ مورد اعلام و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه متوسط سن ازدواج برای مردان ۲۷.۸ و برای زنان ۲۲.۸ سال به ثبت رسیده است. آمار طلاق نیمه اول امسال نیز ۸۲۳ مورد و متوسط سن طلاق در مردان ۳۶.۷ و در زنان ۳۱.۹ سال می باشد.

وی افزود : میزان ثبت ازدواج در استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش و ثبت طلاق یک درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.