همدان- مصطفی پناهنده از ممنوعیت سرویس‌های دربستی استان به مناطق مختلف کشور در ایام اربعین خبر داد.

انعقاد قرارداد سفرهای دربستی در ایام اربعین ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری استان همدان بیان کرد: برای فراهم کردن حضور شایسته زائران مرقد امام حسین(ع)، انعقاد قرارداد سفرهای دربستی در ایام اربعین حسینی برای مقاصدی غیر از شهرهای مرزی در استان ایلام، توسط شرکت های مسافربری بدون هماهنگی این اداره کل و انجمن صنفی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه اولویت سفرها در این ایام تنها استان ایلام است، از تمامی دست اندرکاران خواست بمنظور نظم بخشی در امر جابجایی زائران اربعین حسینی، هرگونه انعقاد قرارداد در زمینه جابجایی زائران با هماهنگی اداره کل و انجمن های صنفی بخش حمل و نقل مسافر استان باشد.

پناهنده با بیان اینکه آمادگی کامل برای کلیه عوامل حمل و نقل ایجاد شده است، یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از حداکثر ناوگان‌های عمومی به منظور ایاب و ذهاب زائران حسینی استفاده می کند.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: اقدامات حمایتی شامل سوخت رسانی به ناوگان‌ حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال و جابه‌جائی زائران به مرز مهران ارائه می‌شود.

پناهنده ابراز داشت: با توجه به اینکه استقبال مردم برای زیارت عتبات عالیات به‌ویژه کربلای معلی در ایام اربعین هر سال رو به افزایش است، این اداره کل با تمام توان آماده پاسخ‌گوئی به زائران اربعین حسینی و ارائه خدمات به آنان است.

وی تعیین راننده دوم برای مسافت های طولانی و به ویژه در این ایام را الزامی عنوان و خاطرنشان کرد: مسافران حتما باید در مقرهای تعیین شده پیاده و سوار شوند و در این زمینه نیز امکانات رفاهی اتوبوس ها باید حتما تامین شود و پک های پذیرایی و آب باید آماده باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر اینکه رانندگان حتما باید دارای کارت هوشمند باشند، تصریح کرد: سپهتن اتوبوس ها و سایر لوازم الکترونیکی کمک دهنده باید در این ایام الزاما به روز و فعال باشند.

مصطفی پناهنده با بیان اینکه قبل از آغاز سفر  تعمیرات، تجهیز و معاینه فنی ناوگان و تمدید کارت هوشمند رانندگان باید حتما انجام شود، افزود: کلاس های آموزشی برای رانندگان و ثبت شماره همراه روی بلیت نیز از اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی است.

وی در پایان از شرکت های حمل و نقل مسافر استان نیز خواست با مد نظر قرار دادن موارد یاد شده، مراقب باشند تا خللی در امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی که در اولویت هستند، به وجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.