همدان- مهدی نجفیان گفت: ۱۳۷ هزار و ۷۸۵ تن محصولات کشاورزی در ۶ ماهه امسال از همدان صادر شده است.

صدور بیش از ۱۳۷هزار تن محصول کشاورزی از همدان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی نجفیان مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی همدان ارزش۱۳۷ هزار و ۷۸۵ تن  محصول صادر شده را ۱۱۱.۶ میلیون دلار نام برد، اظهار داشت: نجات کشاورزی صادرات محصولات و ایجاد بازار فروش در خارج از کشور است.

وی شرط صادرات را رعایت استاندارها بیان و افزود: باید برای صادرات این ظرفیت‌ از محصولات کشاورزی استان استانداردهایی تعریف شود چراکه بازار و صادرات به خارج از کشور هم برای کشاورز و هم برای استان خوب است و می‌تواند باعث افزایش ارزش افزوده شود.

نجفیان محصولات کشاورزی استان را سیب زمینی، کشمش، خشکبار، لبنیات، سیر، مرغ، گیاهان دارویی، گوجه‌فرنگی و سایر محصولات تبدیلی نام برد و اظهار داشت: سال گذشته میزان محصولات نامبرده صادراتی ۲۹۱ هزار و ۲۰۹ تن به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بوده و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۳۷ هزار و ۷۸۵ تن صادرات این محصولات انجام شده که ارزش آن ۱۱۱.۶ میلیون دلار بوده است.

وی گفت:‌ سیب زمینی به عراق، افغانستان، ترکمنستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود که البته صادرات سیب زمینی از ۲۰ مهرماه براساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ممنوع اعلام شده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بازاریابی معضل اصلی صادرکنندگان است، گفت: صادرکنندگان به دنبال بازارهای جدید برای صادرات هستند، در حال حاضر گوجه‌فرنگی به عراق و شوریجات، ترشیجات، سیر و رب نیز به عراق، افغانستان، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.