البرز- محمد رضا مهدی‌زاده با بیان اینکه با آغاز ماه های سرد سال معمولا با کاهش مراجعه کننده جهت اهدا خون مواجه هستیم، گفت: مراجعه کنندگان اهدا خون در ۶ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد رشد داشته اند.

کمبودی در ذخایر خونی نداریم/ افزایش ۲.۵ درصدی اهداکنندگان خون در البرز

محمد رضا مهدیزاده مدیر کل انتقال خون استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص میزان ذخایر خونی استان گفت: در حال حاضر کمبودی در ذخایر خونی نداریم اما با آغاز ماه های سرد سال معمولا با کاهش مراجعه کننده جهت اهدا خون مواجه هستیم اما با این شرایط، ذخایر خونی برای زمان بحران در نظرگرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم مردم عزیز در ماه های سرد سال مانند سایر ماه ها انتقال خون استان را یاری دهند.

مدیر کل انتقال خون استان البرز میزان مراجعه کنندگان در۶ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: مراجعه کنندگان به مراکزانتقال خون در استان البرز در ۶ ماه اول سال جاری ۴۳ هزار ۶۰۹ نفر و سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۵۸ نفر می باشد.

وی اضافه کرد:براین اساس مراجعه کنندگان امسال نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد رشد داشته است.

مهدیزاده در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی اینکه امسال در پیاده روی اربعین انتقال خون البرز دارد یا نه گفت:سازمان انتقال خون ایران آمادگی لازم جهت تامین خون مورد نیاز زائرین که با پای پیاده مسیر کربلا را طی می کنند را دارد.

وی افزود: در ایام خاص مذهبی به خصوص ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با یک افزایش اهدای خون مواجه هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان البرزدر پایان به ساعت کاری انتقال خون در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اداره کل از ساعت ۳۰/۸ صبح تا ۶ بعد ظهربه آدرس ۴۵ متری گلشهر چهار راه گلزار غربی اداره کل انتقال خون استان البرز و میدان توحید از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعداز ظهر در ضلع شرقی میدان توحید آماده خدمات رسانی به شهروندان می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.