سردار رحیمی گفت: ۱۰ قبضه سلاح، ۲ قبضه کلاش و ۲ عدد نارنجک دست‌ساز از اراذل و اوباش تهران کشف و ضبط شد.

دستگیری ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش تهران همراه با چند قبضه سلاح گرم / تشریح جزئیات مرگ "فرشید هکی"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در چهارمین مرحله از طرح جمع‌آوری و برخورد با اراذل و اوباش‌ پایتخت گفت: چهارمین مرحله طرح برخورد با مزاحمان‌ نوامیس در محلات‌ پایتخت توسط پلیس در 48 ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد.

وی با توجه به ارسال گزارشات مردمی و فعالیت اطلاعاتی پلیس و تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی اظهار کرد: مقدمات اجرای این طرح در دستور کار پلیس امنیت و اخلاقی پایتخت قرار گرفت که در این راستا 228 عملیات ظرف 48 ساعت گذشته توسط پلیس در نقاط مختلف پایتخت انجام شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با پرونده فوت فرشید هکی گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته یک فقره آتش‌سوزی خودرو به کلانتری 140 باغ فیض‌ اعلام شد و بر این اساس مأموران کلانتری به همراه مأموران آگاهی تهران بزرگ بر سر صحنه حاضر شدند. بنابر اعلام پزشکی قانونی،  علت حادثه خودسوزی‌ به دلیل مشکلات مالی اعلام شد.

سردار رحیمی در خصوص ایجاد بازار سیاه در رابطه به بلیت‌ فروشی بازی فوتبال تیم‌های پرسپولیس تهران و السد قطر در فضای مجازی گفت: متأسفانه شورای تأمین استان تهران مسابقات تمهیدات لازم را در خصوص برگزاری منظم بازی‌ها و همچنین بلیت‌فروشی اتخاذ نمی‌کند و همین امر سبب بی نظمی در برگزاری مسابقات فوتبال در کشور می‌شود؛ لذا همکاران بنده با توجه به برگزاری مسابقه فوتبال در پایتخت در محل برگزاری این مسابقه جهت تأمین نظم و امنیت و رفاه حال تماشاگران حضور دارند و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

سردار رحیمی در خصوص مناطق مورد بررسی پلیس جهت پاکسازی‌ و رفع حضور اراذل و اوباش در مناطق مختلف تهران گفت: 210 واحد صنفی شامل قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی‌، 68 پارک و تفرجگاه‌ در این طرح مورد بررسی و پاکسازی پلیس قرار گرفت. همچنین 25 نقطه از سطح شهر بر اساس گزارشات مردمی به پلیس پاکسازی شد.

دستگیری ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش تهران به همراه سلاح گرم/ جمع آوری ۳۳۳ هزار جلد کتاب غیرمجاز

سردار رحیمی با بیان اینکه 240 نفر به دلیل زورگیری‌، مزاحمت نوامیس‌، تجاوز به عنف و تشویش‌ اذهان عمومی در فضای مجازی توسط پلیس دستگیر شده‌اند، گفت: 45 نفر از تعداد دستگیر شدگان در این طرح سنشان‌ زیر 18 سال است که با بررسی پرونده‌ها، این افراد تحویل خانواده‌هایشان شدند. همچنین 51 نفر افراد دستگیر شده دارای سوابق قبلی بودند.

وی با بیان اینکه 10 قبضه سلاح، 2 قبضه‌ کلاش، 2 عدد نارنجک دست‌ساز و مقادیری فشنگ‌ و همچنین 64 قبضه‌ انواع سلاح سرد از متهمان کشف و ضبط شد گفت: برخورد با کسانی که اقدام به هنجارشکنی‌ در سطح شهر برای شهروندان می‌کنند در اولویت‌ پلیس است؛ لذا نیروی انتظامی در صورت مشاهده تخلف با متخلفان‌ برخورد خواهد کرد.

دستگیری ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش تهران به همراه سلاح گرم/ جمع آوری ۳۳۳ هزار جلد کتاب غیرمجاز

سردار رحیمی در خصوص برخورد با کسانی که اقدام به نشر کتاب‌های غیرمجاز کرده‌اند گفت: طی عملیاتی که در چندین نقطه از پایتخت توسط پلیس انجام شد، 333 هزار جلد کتاب غیرمجاز کشف‌ شد که این کتاب‌ها در 16 انبار دپو شده‌ بودند و توسط 900 نفر دست‌فروش در مناطق مختلف شهر تهران بزرگ توزیع می‌شدند.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به دستگیری 15 نفر از افرادی که اقدام به چاپ و توزیع کتاب‌های فاقد مجوز و کتاب‌های ضد نظام می‌کردند، گفت: کپی کتاب‌های غیرمجاز مجوز انتشار ندارد، لذا در صورتی که پلیس با چنین صحنه‌هایی مواجه شود نسبت به برخورد و جمع‌آوری کتاب‌ها اقدام خواهد کرد. این طرح کماکان‌ با همکاری صنف مربوطه ادامه دارد و در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران گشت‌های پلیس در خصوص جمع‌آوری کتاب‌های غیرمجاز برقرار خواهد بود.

وی با بیان اینکه گروهی از متهمان تحت عنوان «پلیس اماکن» اقدام به اخاذی از برخی اصناف می‌کردند، گفت: طی عملیات پلیس در 48 ساعت گذشته تعدادی از اراذل و اوباش در نقاط مختلف تهران که با سوء استفاده از عنوان پلیس اماکن  اقدام به اخاذی و زورگیری از شهروندان می‌کردند نیز دستگیر شدند. همچنین گروهی از اراذل و اوباش که سابقه کیف‌قاپی مسلحانه از رایزن‌ سفارت ژاپن‌ در تهران در سابقه این افراد دیده می‌شد با اقدامات پلیس دستگیر شدند. این گروه اقدام به سرقت یک خودروی لوکس در خیابان اندرزگوی‌ تهران کرده و با پیاده کردن راننده این خودرو و شلیک‌ گلوله به سمت وی در یک سرقت مسلحانه خودروی گران قیمت این شخص را مورد سرقت قرار داده بودند.

دستگیری ۲۴۰ نفر از اراذل و اوباش تهران به همراه سلاح گرم/ جمع آوری ۳۳۳ هزار جلد کتاب غیرمجاز

سردار رحیمی در خصوص شخصی که با استفاده از تلفن همراه خود در یک نرم افزار موبایلی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد گفت: شخصی سابقه‌دار در استان‌هایی از قبیل استان خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان از طریق تلفن همراه خود از شرکت‌های خدمات‌رسانی به مردم  اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 4 و نیم میلیارد تومان کرده است که با رصد اطلاعاتی مأموران پلیس استان آذربایجان شرقی این متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی در رابطه با شناسایی و دستگیری گروهی از اراذل و اوباش در منطقه جنوب غربی پایتخت گفت: یک گروه از اراذل و اوباش که با آزار و اذیت دختران جوان و رفتارهای ناشایست‌ و خلاف عرف اسلامی آنها را مورد اذیت قرار داده و از این دختران جوان اخاذی می‌کردند، طی عملیات پلیسی شب گذشته توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.