مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ۱۵۵ پروژه ورزشی در خراسان رضوی در حال احداث است که تعدادی از آنها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

۱۵۵ پروژه ورزشی در خراسان‌رضوی در حال احداث است

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد فتاحی در مراسم دیدار ورزشکاران و افتخارآفرینان جامعه ورزشی استان خراسان رضوی و مدال‌آوران آسیایی و پارا آسیایی با آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: امروز پیشکسوتان ورزش، روسای هیئت‌ها، ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و ورزش دوستان در این مراسم حضور دارند. ورزشکاران خراسانی افتخارات بزرگی برای استان خود کسب کردند، این مراسم فرصتی برای بازگویی توانمندی آنها است.

فتاحی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون برنامه‌های متعددی برگزار شده که از آنها می‌توان به برگزاری بیستمین دوره برنامه بصیرت ورزش پهلوانی اشاره کرد، همچنین نهمین دوره جشنواره ملی ورزش دو و میدانی با حضور ۶ استان برگزار شد، علاوه بر موارد مذکور امسال یک دوره همایش کشتی با حضور ۲۱ استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: در مباحث قرآنی نیز برنامه چهارمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن در جوانان و میزبانی از فدراسیون قرآن از برنامه‌های مورد اهمیت امسال است، همچنین دومین دوره تربیت معلم در کشور برگزار شد، به طور کلی ۱۵۵ پروژه در خراسان رضوی در حال احداث بوده که تا پایان سال ۱۲ پروژه از تعداد مذکور به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون ۷۶ پروژه به بهره برداری کامل رسیده است، ۴۵ سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی فعالیت داشته و ۴۰۵ سازمان در شرف تأسیس هستند، هزار و ۶۸۸ باشگاه خصوصی در این استان وجود دارد که ۱۵۲ هزار و ۶۶۱ ورزشکار در آنها ورزش می‌کنند.

وی گفت: ۹۸ هزار و ۶۴۸ نفر از تعداد مذکور در بخش آقایان و ۵۴ هزار و ۱۳ نفر نیز در بخش بانوان فعالیت می‌کنند، از آغاز هفته تربیت بدنی تاکنون ۷۰۰ برنامه ورزشی در حال اجرا هستند، به عنوان مثال امروز مراسم نمایشگاه هفته تربیت بدنی در قالب ۶۰ غرفه تشکیل می‌شود.

فتاحی افزود: ۲۷ ورزشکار از استان به بازی‌های آسیایی اعزام شده و ۶ مدال ارزشمند کسب کردند، سه ورزشکار از آنها در بخش بانوان فعالیت داشتند که یک نفر از آنها مدال‌آور شد، در بخش پارا آسیایی نیز ۲۱ نفر از جانبازان افتخارات بزرگی کسب کردند که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه شامل ورزشکار، مربی، سرپرست و داور بود، ۹ نفر از آنها در بخش بانوان فعالیت داشتند که هشت مدال کسب کردند، در مجموع نیز این ۲۱ نفر توانستند ۲۲ مدال به دست بیاورند، ورزشکار نقوی با کسب سه مدال طلا و شاهین ایزدیار با ۶ مدال طلا و یک نقره توانستند رتبه ایران را در بخش پارا آسیایی به سه برسانند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.