نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه سمت و سوی اصلی دشمنان متوجه دین مردم است، گفت: ورزشکاران حامل فرهنگ دینی در میادین بین‌المللی هستند.

سمت و سوی اصلی دشمنان متوجه دین مردم است

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم دیدار با ورزشکاران و افتخارآفرینان جامعه ورزشی خراسان‌رضوی و مدال‌آوران آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: قهرمانان سرمایه با ارزشی برای کشور خود هستند اما در ایران، قهرمانان نه تنها سرمایه سرزمین خود بلکه یکی از مفاخر اسلام و اهل‌بیت(ع) پیغمبر(ص) هستند، امروز ورزشکاران مدال‌آور و افتخارآفرین به عنوان نشان‌دار کشور هستند.

امام‌جمعه مشهدمقدس ادامه داد: وزشکاران علاوه بر افتخارآفرینی برای کشور خود، برای جامعه پیغمبر(ص) نیز افتخارآفرینی کرده و از اجر بالایی برخوردارند، افتخارآفرینی آن‌ها در حوزه ارزش‌گذاری اسلامی دارای بهای زیادی است، پرچم ایران بدون نقش الله ارزش زیادی نداشته و تنها این نشانه سبب افزایش ارزش این پرچم شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: شاید این ورزشکاران در دل خود خوشبختی را با افتخارآفرینی برای پیغمبر(ص) احساس کنند و رضایت آنها از خوشحالی اهل بیت(ع) پیامبر و ائمه فراتر از کسب مدال طلا باشد، مدال‌آوران خراسانی به‌عنوان نخبه ارزشمند این ملت در برابر دین و بینش جهانیان قرار گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این سرمایه برای ورزشکاران به ویژه این دسته افراد که در این استان مقام آوردند، خوشبختی در آخرت و عزت در دنیا را برای خود و خانواده آنها فراهم می‌آورد، خواست امام هشتم (ع) سبب موفقیت این ورزشکاران در خراسان‌رضوی شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کافران اسلام دست به دست هم برای فروپاشی دین اسلام در تلاش هستند، تاکنون وضعیت به این صورت وخیم نبوده و تا این حد کافران به دنبال نابودی اسلام نبودند اما امروز تنها هدف آنها محقق شدن این امر است، آنها خواستار از بین بردن وابستگی مسلمانان به اهل بیت(ع) پیامبر(ص) هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: علت وابستگی مردم به نظام کنونی، دین آن‌هاست که توانسته در مقابل کفر مقاومت کند، در صورت عدم وابستگی مردم به قرآن و پیغمبر این نظام در نیمی از روز از هم می‌پاشید، پس دشمنان در حقیقت با دین مردم مبارزه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ورزشکاران دارای این هنر بودند، ورزشکاران مانند تابلوی کشور و دین عمل می‌کنند و مظهر ارزش‌های دینی هستند، اسلام‌ستیزی نوعی ترساندن مردم از دین است و ورزشکاران با شهرت خود توانستند از این امر جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: جهانیان به ورزشکاران می‌نگرند و عظمت را در قرآن حس می‌کنند، ورزشکاران بار ارزش اسلام را حمل می‌کنند و مردم نیز توسط آن‌ها از دین آگاهی می‌یابند که رسالت آن برعهده ورزشکاران است، ان‌شاءلله همواره ورزشکاران بتوانند حامل ارزش‌های دینی باشند، آنها به دلیل داشتن این جایگاه باید دارای اخلاق و طرز برخورد خوبی باشند تا مردم از این دین به خوبی یاد کنند.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: خواهران ورزشکار باید دارای عفت و نجابت و آقایان مظهر شهادت، ایثار، فداکاری و اخلاق باشند، آنها تابلوی شفاف در اسلام شده‌اند، در 40 تا 50 سال گذشته هیچ قهرمانی که بتواند با 6 مدال بهترین ورزشکار کشور شناخته شود وجود نداشت، البته دارای ورزشکاران با استعدادی بودیم اما به دلیل فقدان شرایط شکوفایی استعداد، آن‌ها کشف نمی‌شدند.

وی گفت: در حال حاضر فرصت شکوفایی استعدادها رسیده، خراسان رضوی مملو از استعدادهای گوناگون نظیر فرهیختگان، دانشمندان، شعرا و نظایر این افراد است، در حال حاضر هنوز بسیاری از استعدادهای ساکنان خراسان رضوی کشف نشده و باید در راستای این امر بیشتر کوشید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر از شهروندان استان در قسمت حاشیه شهر زندگی می‌کنند که جمعیت آنها بالاتر از نقاط مختلف این شهر است، جدا از 200 تا 300 نفر افراد خارجی، سایر آنها در این مناطق ساکن هستند. تنها گناه افراد حاشیه‌نشین فقر است، نمی‌توانند وارد عرصه ورزش شده و استعدادهای خود را شکوفا کنند، در گذشته حتی زمین خاکی برای فعالیت ورزشکاران وجود نداشت، در حال حاضر امکانات اندکی در اختیار آنها قرار گرفته و در صورت دنبال کردن یک ورزش می‌توانند آنها نیز افتخارآفرین باشند، رسالت مسئولان تربیت بدنی، قهرمان یابی است.

آیت‌الله علم‌ الهدی افزود: در صورت پیگیری امر استعدادیابی می‌توان چندین برابر بیش از وضعیت کنونی دارای ورزشکاران مدال‌آور شویم که این امر تنها به همت مدیران و مسئولان ورزشی بستگی دارد، امیدواریم قامت بلند ورزشکاران خراسانی خمیده و بدن آنها رنجی را متحمل نشود، ان‌شاءالله آنها زیر پوشش بیمه سلامت امام رضا (ع) قرار گیرند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.