۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 626190

هند هم به جمع دیگر کشورهایی مانند چین و روسیه پیوست که چوب حراج به اوراق قرضه آمریکا می‌زنند.

هند چوب حراج به اوراق قرضه آمریکا زد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هند از ماه مارس تا ماه آگوست ۱۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود را به فروش رسانده است. درواقع هند نیز به جمع دیگر کشورهایی نظیر چین و روسیه در فروش دارایی‌های دلاری پیوسته است و در حال دامپینگ اوراق بدهی آمریکا با هدف بهبود اوضاع اقتصادی خود است. 

بنا به آخرین گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا هند در ماه مارس ۱۵۷ میلیارد دلار اوراق بدهی دولتی آمریکا را در اختیار داشت که این رقم در ماه آگوست به ۱۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. یکی از دلایل فروش این اوراق توسط هندی‌ها جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش روپیه این کشور بوده است.

از ماه آوریل تاکنون سهامداران خارجی بورس هند ۱۰ میلیارد دلار از پول خود را از بورس این کشور خارج کردند و همین امر به کاهش بیش از ۱۰ درصدی ارزش روپیه در برابر دلار منجر شده است.

بانک مریل لینچ آمریکا، اعلام کرده است اگر این کاهش ارزش روپیه به دلیل جنگ تجاری آمریکا با چین از طریق فروش این حجم از اوراق قرضه جبران نشود، احتمالا هندی‌ها مجبور خواهند بود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دیگر از اوراق بدهی خود را عرضه کنند. 

کارشناسان بر این باورند که هند بخشی از منابع مالی حاصل از فروش اوراق بدهی آمریکا را صرف خرید طلا می‌کند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد ذخایر طلای بانک‌های هند از ۱۸.۰۱ میلیون تن در ماه مارس به ۱۸.۶۴ میلیون اونس در ماه آگوست رسیده است. اخیراً اصلی‌ترین کشورهای دارندگان اوراق قرضه آمریکا به سمت عرضه آنها و در واقع دامپینگ آنها پیش از سررسید روی آورده‌اند. 

روسیه، ترکیه و چین به همراه ژاپن اخیراً حجم قابل توجهی از اوراق دلاری خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.