با توجه به نگاه فراکسیون‌های مجلس به چهار وزیر پیشنهادی پیش بینی می شود برخی وزیران پیشنهادی کار سختی برای گرفتن رای اعتماد نمایندگان داشته باشند.

وزیران پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد از مجلس کار سختی دارند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، بهروز نعمتی از فراکسیون مستقلین مجلس در برنامه تیتر امشب با موضوع نگاه فراکسیون‌های مجلس به چهار وزیر پیشنهادی گفت: دو وزیر پیشنهادی در فراکسیون مستقلین حضور یافتند و همکاران با نظرات آنها آشنا شدند و وزیر پیشنهادی اقتصاد هنوز به فراکسیون نیامده است.

وی درباره رای فراکسیون به وزیران پیشنهادی افزود: در فراکسیون رای اعتماد درصدی خواهد بود.

بهروز نعمتی گفت: بر مبنای نظرخواهی از همکاران رای گیری می کنیم و نتیجه را در صحن علنی مجلس ارائه خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تا چه حد است، افزود: رای با نمایندگان است و نمی توان پیش بینی کرد؛ چون رای نمایندگان مخفی است.

وی درباره رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه گفت: هر کدام از وزیران پیشنهادی مخالفین و موافقینی دارد؛ اما آقای اسلامی راه سختی در پیش خواهد داشت.

نعمتی درباره وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت گفت: آقای رحمانی شناخت خوبی در حوزه صنعت دارد و برنامه خوبی ارائه داده است.

وی درباره شریعت مداری( وزیر پیشنهادی کار) گفت: باتوجه به مشکلات کار و افزایش بیکاری و مشکلات در حوزه تامین اجتماعی او هم راه سختی دارد.

محمد دهقان - فراکسیون ولایی هم در این برنامه گفت: چهار کمیته درباره بررسی وزیران پیشنهادی تشکیل دادیم و دیروز با دو وزیر پیشنهادی جلسه ای داشتیم و با دو وزیر پیشنهادی دیگر هم در آینده جلسه ای خواهیم داشت.

وی درباره رای اعتماد به وزیران پیشنهادی گفت: هنوز در فراکسیون نتیجه جدی گرفته نشده است.

دهقان با تاکید بر نگاه تخصصی در انتخاب وزیران و رای اعتماد به آنها افزود: فراکسیون هنوز نظری درباره آقای دژپسند (وزیر پیشنهادی اقتصاد) ندارد؛ اما نظر من درباره او مثبت است.

وی درباره آقای اسلامی (وزیر پیشنهادی راه) هم گفت: ایشان سوابق خوب و قابل تاملی دارد و نظر من به او هم مثبت است.

وی درباره شریعت مداری (وزیر پیشنهادی کار) گفت: برنامه او ضعف هایی دارد و راه سختی در مجلس برای او متصور می شود.

محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید در گفتگو با تیتر امشب گفت: وزرای پیشنهادی فردا چهارشنبه در فراکسیون امید حضور خواهند داشت.

او افزود: آقای روحانی(رئیس جمهور)فرصت طایی را بدست آورد که بتواند فارق از جریان خاصی از نخبگان کشور نفرات جدیدی برای شرایط جدید کشور انتخاب کنند.

محمدعلی وکیلی افزود: آقای دژپسند بعنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در روز رای گیری و در صحن علنی مجلس کار سختی را در پیش رو خواهد داشت.

عضو فراکسیون امید در مورد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی (آقای اسلامی)گفت: در فراکسیون امید تاکنون 4 کمیته تخصصی تشکیل شده تا در مورد 4 وزیر پیشنهادی برای صحن عمومی مجلس در روز شنبه هفته آینده ارزیابی لازم را داشته باشند.

وکیلی در مورد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: شاخص شخصیتی و ریسک پذیری و شجاعت در تصمیم گیری در عین پاکدستی در وزارت راه و شهرسازی از بارزترین شاخصه های قبولی این پست است. شاخصه ها در کمیته مبنای ارزیابی وزرای پیشنهادی خواهد بود.

محمدعلی وکیلی با بیان اینکه شجاعت مدیران امروزه کاهش یافته و حل مشکلات و پیگیری کار مردم به جرات و ریسک پذیری بالایی نیاز دارد گفت: آقای اسلامی همانند آقای دژپسند مسیر سختی را برای احراض این پست در پیش خواهد داشت.

 وکیلی در موردآقای رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت(صمت)گفت: آقای رحمانی هنوز در فراکسیون امید حضور پیدا نکرده است.

عضو فراکسیون امید در مورد آقای شریعتمداری وزیر پیشنهادی رفاه، کار و تامین اجتماعی گفت: ایشان فردا جلسه فراکسیون امید حضور خواهد یافت تا اعضا را از برنامه های آتی خود مطلع کند.

او افزود: شریعتمداری از دغدغه های فراکسیون مطلع است اما انتقال از وزارت صمت به وزارت کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه در دوره وزارت قبلی با استیضاح و استعفا همراه بوده است، کار سختی خواهد بود.

وکیلی افزود: برنامه های شریعتمداری اگر همان رویکرد پست وزارت قبلی را شامل باشد راه به جایی نخواهد برد. 

ولی ملکی _ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگوی تلفنی درباره آقای رحمانی (وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت)گفت: وی فرزند مجلس است و تمام نمایندگان از افکار او اطلاع دارند.

وی گفت: با توجه به ویژگی های اجرایی و شخصیتی آقای رحمانی، او رای خوبی در مجلس خواهد داشت.

حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در ارتباط تلفنی گفت: آقای دژپسند بعنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در جلسه تخصصی دو ساعته امروز در کمیسیون اقتصادی حضور یافت.

او افزود: دژپسند از پیشینه خوبی برخوردار است اما تاکنون در دوره های گذشته نفرات شاخص و متخصص زیادی هم به عرصه آمده اند و نتیجه مطلوبی نگرفته اند.

شاهرودی گفت: امیدواریم با وعده هایی که این وزیر پیشنهادی داده اند هماهنگی خوبی در حوزه اقتصادی بوجود بیاید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ارتباط تلفنی درباره احراض پست راه و شهرسازی وزیر پیشنهادی(اسلامی) گفت: تا کنون کمیسیون عمران دو جلسه با ایشان نشست داشته است.

او تخصص اسلامی را با حوزه پیشنهادی وزارت راه مرتبط دانست و گفت: یکی از اولویت های آقای اسلامی بهبود مسکن و تکمیل مسکن مهر، بهبود و توسعه شبکه ریلی، توسعه و تامین هواپیماهای کوتاه برد است.

محمد رضا رضایی افزود: آقای اسلامی طرح جامعی را درباره مسکن ارائه داد که مورد استقبال اعضای کمیسیون عمران قرار گرفت.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط تلفنی در مورد صلاحیت آقای شریعتمداری برای وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی گفت: ایشان با برنامه جامعی در کمیسون اجتماعی شرکت کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.