مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: برای مدیریت تحول در سطح استان‌ها لازم است که مدیران کل سازوکار مورد نیاز را از قبل پیش بینی و آماده کنند چرا که برنامه‌های سال ۹۸ به بعد بر اساس برنامه‌های سند تحول بنیادین اجرا خواهد شد.

اجرای برنامه‌های آموزش‌وپرورش براساس سند تحول از سال ۹۸

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، رضا مددی با بیان اینکه اجرای سند تحول با تدوین برنامه‌های استان‌ها شتاب بیشتری می‌گیرد، اظهار کرد: اجرای سند تحول اصلی‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است و تمامی سیاستگذاری‌ها، تصمیم‌ها و برنامه‌ها باید در این راستا پیگیری شود و برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه با صدور بخشنامه‌ای به صورت عملیاتی آغاز شده است.

وی افزود: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین بر اساس برنامه‌های زیر نظام‌ها تهیه و تصویب شده و در حال اجراست و بر این اساس حدود 350 برنامه برای تحقق 131 راهکار سند تحول تنظیم و ابلاغ شده است و در این برنامه‌ها وظایف هر کدام از واحدها و کارشناسی‌ها مشخص شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سند تحول با اشاره به اینکه در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تدوین برنامه‌های استانی براساس برنامه ابلاغی شروع شده است، خاطرنشان کرد: برای مدیریت تحول در سطح استان‌ها لازم است که مدیران کل  سازوکار مورد نیاز را از قبل پیش بینی و آماده کنند چرا که برنامه‌های سال 98 به بعد بر اساس برنامه‌های سند تحول بنیادین  تدوین و به اجرا در می‌آید.

مددی تصریح کرد: برای بودجه و اعتبارات سال 98، اجرای برنامه سند تحول بنیادین در نظر گرفته خواهد شد   و در این راستا  اجرای سند تحول  در  مدارس با بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌های تعالی و تدبیر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها باید کارگروه‌های  شش گانه زیر نظام‌های سند تحول را تشکیل دهند، اضافه کرد:  یک نفر از معاونین استانی به عنوان مسئول زیرنظام انتخاب و زمینه کار جمعی را فراهم کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.