وزیر خارجه سوریه در دیدار با مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا ضمن قدردانی از تلاشهای این نهاد، تأکید کرد که دولت سوریه آمادگی دارد همکاری خود را با این سازمان افزایش دهد.

ولید المعلم: دولت سوریه بیشترین اهمیت را به بازگشت آوارگان می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل شامگاه سه شنبه (روز گذشته) در دمشق به دیدار «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که طرفین در جریان این دیدار همکاری بین سوریه و برنامه جهانی غذا و راههای تقویت آن را بررسی کردند؛ به گونه‌ای که به بهبود وضعیت انسانی و رفع نیازهای اولیه معیشتی و انسانی شهروندان سوری کمک کند.

المعلم ضمن تشریح تلاش‌های دولت سوریه و تسهیلاتی که این دولت به سازمانهای بین المللی از جمله برنامه جهانی غذا با هدف بهبود وضعیت دشوار شهروندان سوری ارائه شده است، به بهبود وضعیت امنیتی سوریه و روند بازگشت آوارگان به این کشور اشاره و تأکید کرد که دولت سوریه بیشترین اهمیت را به بازگشت آوارگان سوری می‌دهد و بسیار تلاش می‌کند تا زندگی مناسبی برای آنان فراهم کند.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای برنامه جهانی غذا، تصریح کرد که دولت سوریه آمادگی دارد همکاری خود را با این سازمان افزایش دهد؛ البته به دور از برنامه‌های سیاسی که برخی از طرفها در پی تحمیل آن هستند.

بیسلی نیز ضمن قدردانی از همکاری و تلاش دولت سوریه که برای رساندن کمکهای بشردوستانه اجام می‌دهد، از جامعه بین‌الملل خواست که برای کمک به ملت سوریه، تلاش بیشتری انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه جهانی نهایت تلاش خود را به کار می‌بندد تا سطح تأمین مالی فعالیتهای خود در سوریه را بالا ببرد، از رابطه بین دولت سوریه و این سازمان در مقابله با چالشها قدردانی و تصریح کرد که این رابطه باعث از بین رفتن موانع موجود بر سر فعالیتهای امدادرسانی و انسان‌دوستانه شده است.

در این دیدار «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز حضور داشت.

المقداد پیش از این دیدار و در جریان دیدار با بیسلی بر اهمیت افزایش و تداوم همکاری بین سوریه و برنامه جهانی غذا تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه انداختن کمکهای انسان‌دوستانه از طریق هواپیما در زمان محاصره دیرالزور یکی از مهمترین دوره‌های همکاری بین دمشق و برنامه جهانی غذا بوده، از تأثیر منفی اقدامات یک‌جانبه علیه سوریه که مخالف حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد بود، انتقاد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.