البرز- استان البرز در حالی به عنوان یکی از استان‌های فعال در حوزه رسانه در سطح کشور مطرح است که متاسفانه ازحیث ساختار تشکیلاتی مناسب و کارا برای حمایت از فعالان این قشر کمترین بهره را برده است.

نقد به فعالیت کم‌اثر خانه مطبوعات البرز/ لزوم برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بخش اعظمی از نشریات و خبرگزاری‌های فعال کشور در استان البرز دارای نمایندگی هستند و پایگاه های خبری و نشریات متنوع زیادی نیز به شکل محلی در این گستره منتشر می شود.

روزانه حجم زیادی از اخبار و گزارش های خبری در حوزه استان البرز تهیه و در سطوح مختلف استانی و کشوری منتشر می شود اما از سوی مقابل این جامعه خبری و رسانه ای در سال‌های اخیر از داشتن یک تشکیلات منسجم توانمند برای پیگیری مطالبات و خواسته های قانونی خود بی بهره بوده است.

در سال های نه چندان دور انجمن صنفی روزنامه نگاران کرج و درادامه شورای هماهنگی مطبوعات پس از فعالیتی مقطعی ره به جایی نبردند و عملا از پیگیری مطالبات فعالان رسانه در این استان بازماندند و امروز نیز خانه مطبوعات استان البرز نتوانسته پس از فعالیت چندین دوره ای خود در قامت استانی پاسخگوی انتظارات و خواسته های صنفی وقانونی اعضا باشد.

این فعالیت کم اثر تشکل های مطبوعاتی سبب شده امروز فضای ملتهبی بر فعالیت رسانه های مختلف استان حاکم شود و متاسفانه در چنین جوی برخی ها اصطلاحا از آب گل آلود ماهی می گیرند و نیات ناصواب خود را در این جو توام با انشقاق و چنددستگی به اجرا در می آورند.

از سوی دیگر عدم برگزاری منظم و ضابطه‌مند جشنواره مطبوعات  و برزمین ماندن مطالبات صنفی اعضا ماحصل همه کوتاهی ها در سال های اخیر است و امروز صنف رسانه ای البرز که خود را مطالبه گر آحاد مختلف مردم می داند در دستیابی به خواسته ها و نیازهای اولیه خود را ناتوان می بیند.

در روزهای اخیر موضوع سلب عضویت برخی اعضای خانه مطبوعات و نامه جمعی از فعالان رسانه ای البرز برای برگزاری مجمع فوق العاده جهت بررسی عملکرد صورت گرفته به یکی از خبرهای مهم استان مبدل شده است و گواه اوضاع نابسامان حاکم براین صنف است.

جمعی در حدود ۱۰۰ نفر از اعضای خانه مطبوعات در نامه ای به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ضمن انتقاد به عملکرد خانه مطبوعات خواستار برگزاری مجمع فوق العاده این تشکل مطبوعاتی و در نهایت برگزاری مجدد انتخابات شده اند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که همزمان با این درخواست برخی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات البرز با استناد به آیین نامه این خانه از سلب عضویت ۳ عضو خانه مطبوعات به دلیل غیبت های غیر موجه در جلسات خبردادند.

در چنین فضایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست خبری سومین جشنواره ابوذر و در واکنش به اتفاقات رخ داده گفت: نامه درخواست برگزاری مجمع سالیانه فوق العاده خانه مطبوعات البرز به این اداره  اعلام وصول شده است.

ناصر مقدم گفت: نامه درخواست جمعی از فعالان رسانه ای البرز با امضا ۹۲ نفر از اعضای خانه مطبوعات برای برگزاری مجمع فوق العاده به دست مان رسیده است و در خصوص آن بررسی و اقدام لازم صورت می گیرد.

وی افزود: هیات مدیره خانه مطبوعات ملزم به عمل به درخواست اعضا مبنی بر برگزاری مجمع فوق العاده است و در صورتی که تمکین نکند اداره کل ارشاد خود راسا اقدام قانونی لازم را خواهد داشت.

جمعی از فعالان رسانه ای استان البرز عملکرد رقم خورده از سوی خانه مطبوعات را قابل قبول نمی دانند و با بهره گیری از حق قانونی خود خواستار برگزاری مجمع فوق العاده هستند.

بسیاری از کسانی که نامه درخواست برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات به اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز را امضا کرده اند، معتقدند بخش عمده ای از ظرفیت های قانونی این تشکل برای پیگیری مطالبات خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای البرز مغفول مانده و عملکرد صورت گرفته از سوی تیم فعلی خانه مطبوعات قابل قبول نیست و حال هیئت مدیره ومدیرعامل خانه مطبوعات باید در مجمع فوق العاده پاسخگوی عملکرد خود باشند.

واقعیت آن است که بخشی قابل توجه از فعالان رسانه‌ای استان البرز از شرایط فعلی رضایت ندارند و با بهره‌گیری از ابزار قانونی خود می خواهند این شرایط را تغییر دهند و در این میان انتظار دارند تا نهادهای حاکمیتی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت کامل و پیگیری موضوع، زمینه برگزاری مجمع فوق العاده را در اولین فرصت فراهم کند و در یک فضای شفاف در نهایت آنچه به مصلحت رسانه های استان البرز است رقم بخورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.