براساس جدیدترین گزارش سازمان ملل، در پی تداوم تجاوز به یمن و محاصره آن، ۱۴ میلیون نفر یمنی در خطر قحطی و گرسنگی قرار دارند.

بیش از ۱۴ میلیون یمنی در معرض قحطی و گرسنگی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خطر قحطی و گرسنگی در کشور جنگ زده یمن بسیار بدتر از آن چیزی است که در برآوردهای قبلی این سازمان از آن صحبت شد. گزارش حال حاضر سازمان ملل حاکی از آن است که ۱۴ میلیون نفر در یمن در خطر قحطی و گرسنگی قرار دارند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه خواستار آتش بس انسانی در مناطقی شد که دریافت کمک های بشردوستانه و زیرساختی برای آنها ضرورت دارد. به علت وضع روبه وخامت در یمن سازمان ملل اعلام کرد این سازمان مجبور است برآورد دو هفته پیش خود، درباره رقم ۱۱ میلیون نفری افراد در آستانه گرسنگی، را مورد بازبینی و تجدید نظر قرار دهد.

در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر در یمن در شرایط پیش از قحطی قرار دارند و برای بقای خود به کمک های غذایی نیازمندند.

بیشتر این کمک‌ها، در حدود ۸۰ درصد آنها، از طریق بندر حدیده وارد این کشور می‌شوند. این شهر که در کنترل نیروهای انصارالله قرار دارد از ماه ژوئن از سوی نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در محاصره قرار دارد. عربستان مدعی است رقبای منطقه‌ای او از طریق بندر حدیده نیروهای انصارالله را تجهیز تسلیحاتی می‌کنند.

سازمان غیردولتی نجات کودکان در انگلیس نیز اعلام کرد حدود دو سوم مردم یمن نمی‌دانند وعده بعدی غذایی خود را چه زمانی بدست می‌آورند و هشدار داد کسانی که هنوز در اثر گرسنگی در یمن جان خود را از دست نداده‌اند در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند. یمن همچنین درگیر بزرگترین شیوع وبا در جهان است و بنا به گفته بسیاری با توجه به هدف قرار گرفتن بیمارستان ها از سوی نیروهای ائتلاف سعودی، احتمال وخامت اوضاع افزایش می‌یابد. نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان از سوی آمریکا تجهیز تسلیحاتی و آموزشی شده، و برای حمله به مناطق غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها با انتقادات گسترده جهانی روبرو هستند.

 تجاوز به یمن از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و بیش از ۶۰ هزار کشته و زخمی را برجا گذاشته است. قیمت مواد غذایی در این کشور ۶۸ درصد افزایش یافته این در  حالی است که ارزش پول یمن طی این سه سال ۱۸۰ درصد کاهش داشته است. بیش از ۸۰ درصد از مردم این کشور اکنون زیر خط زندگی می‌کنند و میلیون ها یمنی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

 سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌های مالی و حمایت از کمک‌های بشردوستانه از جمله از طریق تزریق ارز خارجی به اقتصاد این کشور شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.