فرانسه خود را برای ارائه طرح صلح جدید در رابطه با منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی به جای طرح آمریکا موسوم به معامله قرن آماده می کند.

فرانسه به دنبال ارائه طرح صلح جدید به جای "معامله قرن"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تلاش برای فراهم کردن زمینه جهت ارائه طرح صلح خود در خاورمیانه است تا این طرح جای طرح آمریکا موسوم به معامله قرن را بگیرد.

این شبکه افزود که "الون اوچیز" رئیس کمیته سیاسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در جلسه ای محرمانه اعلام کرده است که امانوئل ماکرون آماده می شود تا در صورت تاخیر در اعلان معامله قرن، از طرح صلح خود رونمایی کند.

اوچیز در جلسه محرمانه کمیته امنیت و امور خارجه کنست رژیم صهیونیستی بیان کرد که اگر ترامپ اعلان معامله قرن را به تاخیر بیندازد و آن را به بعد از انتخابات کنگره در ماه آینده موکول کند، ماکرون از طرح مدنظر خود رونمایی خواهد کرد.

این مسئول اسرائیلی مدعی شد که رژیم صهیونیستی از ماهیت طرح صلح ترامپ هیچ اطلاعی ندارد! و ماکرون به مشاوران خود ابلاغ کرده است که قصد ارائه طرح صلحی جدید برای خاورمیانه را دارد و این مسئله را از راس برنامه های خود کنار نخواهد گذاشت، بلکه این طرح در راس اولویت های او در مرحله آتی قرار خواهد داشت.

این در حالی است که شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که ترامپ در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۴ سپتامبر گذشته به ماکرون ابلاغ کرده است که آماده است نتانیاهو را برای پذیرش معامله قرن تحت فشار قرار دهد.

این شبکه تاکید کرد که ترامپ در گفتگو با ماکرون گفته است که رژیم صهیونیستی سالانه ۵ میلیارد دلار از آمریکا دریافت می کند و او می تواند همانگونه که با فلسطینیان در مورد معامله قرن سخت گیری می کند، با نتانیاهو نیز سخت گیر باشد.

در همین حال، ایلیت شاکید وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات ترامپ عنوان کرد که کمک های نظامی و امنیتی سالانه آمریکا هیچ ربطی به معامله قرن ندارد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.