رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جامعه ما هنوز آگاهی کافی را از بیماری‌های منتقله از راه خون به‌دست نیاورده است.

جامعه آگاهی کافی از بیماری‌های منتقله از راه خون ندارد
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا دارابی ظهر امروز در نخستین همایش ملی مدیریت و کنترل عفونت‌های منتقله از خون اظهار داشت: بیماری‌های عفونی شامل ایدز، هپاتیت وغیره که در حال حاضر وجود دارند می‌توانند زندگی انسان را به خطر بیندازد. امیدواریم نهادهایی که درگیرند به زبان مردم برای آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و در جهت ریشه‌کن کردن این بیماری‌ها همت کنند، این بیماری‌ها باید آسیب شناسی شوند چه در در بعد آکادمیک و چه در بعد اجتماعی که جامعه‌ای عاری از این بیماری‌ها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌ها که در این موضوع نقش دارند همچون سازمان انتقال خون، جهاد دانشگاهی و... باید این زمینه را فراهم و به مردم اطلاع‌رسانی کنند که بیماری‌های منتقله از راه خون چیست و آینده آن‌ها چه می‌شود.

دارابی اضافه کرد: جامعه دانشگاهی که این بیماری‌ها را شناخته اما متاسفانه آنطور که باید جامعه ما هنوز آگاهی کافی را از به‌دست نیاورده است. دشمنان ما نسل جوان را مورد هدف قرار داده است.

وی بااشاره به اینکه دولت‌ها و رسانه‌ها باید در آگاه‌سازی مردم تلاش کنند، گفت: اگر نتوانیم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم شاید کنگره‌های علمی در جمع‌های پزشکی مفید باشد اما در جمع‌های مردمی مفید نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تصریح کرد: بیماری‌های غیرواگیر که امروزه به‌شدت در جامعه رواج یافته و مولفه‌های اجتماعی زیادی در این بیماری‌ها تاثیرگذار است. زندگی ماشینی و عدم رعایت اخلاقیات یکی از آسیب‌شناسی‌هایی است که باعث بروز بیماری‌های مدرن عفونی می‌شود. بیماری‌هایی که از راه خون منتقل می‌شوند، بیماری‌هایی است که زندگی بشر را به خطر انداخته است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.