البرز- همایون هاشمی گفت: با تعیین تکلیف ۴ وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های جدید با تشکیل جلساتی در فراکسیون غذاو دارو و همچنین کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات کارخانه ها و شرکت های تولیدی دارو اقدام خواهیم داد.

بررسی مشکلات تولیدکنندگان دارو با حضور وزارتخانه های مرتبط

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا ودارو مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از یک داروی جدید که در محل شهرک صنعتی بهارستان استان البرز برگزار شد اظهار کرد: مجموعه  های تولیدی دارو در شهرک بهارستان با ۳ هزار پرسنل از ارزش بالایی برای کشورمان برخوردار است.

 وی افزود: این واحد تولیدی در زمینه تولیداتی کار می کنند با سلامت مردم مرتبط است.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس و نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در کنار تولید کنندگان دارو حرکت خواهیم کرد تا مشکلات آنها رفع شود، گفت: جلسه ای تخصصی با حضور عناصری که در زمینه تعیین قیمت دارو و نرخ گذاری آن نقش دارند برگزار می شود.

هاشمی گفت:با تعیین تکلیف ۴ وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های جدید و انجام جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکیل جلساتی در فراکسیون غذا، دارو و همچنین کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات کارخانه ها و شرکت های تولید دارو اقدام خواهیم داد.

رئیس فراکسیون غذا ودارو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزودی ۱۲ خط تولیدی مربوط به داروهای هایتک با تکنولوژی بالا در یک شرکت دارویی ایجاد می شود، گفت : بالای ۹۵ درصد داروهای مصرفی در ایران تولید داخل هستند.

همایون هاشمی ظهر تصریح کرد: در ارتباط با وضعیت دارویی کشور خوشبختانه ارتباط خوب به صورت سه گانه بین تولیدکنندگان و  ذینفع ها و بخش اجرایی حکومتی، وزارت بهداشت و مجلس برقرار است.

وی افزود : در حال حاضر با تعاملات خوبی که با کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و دارو داریم مشکلات کلان کشور را به خوبی مورد بررسی قرار می دهیم.

هاشمی با بیان اینکه تمام نگرانی های ما مربوط به تامین ارز و و واردات مواد اولیه است، ‌گفت:با آخرین تصمیم و پیگیری کمیسیون مربوطه ۵۰۰ میلیون دلار ارز به این حوزه اختصاص می یابد که با نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرکت ها و بنگاه های تولیدی و وارداتی کشور همراهی خوبی دارند و بعید می دانم برای تامین دارو ومایحتاج مردم با مشکل مواجه شویم.

رئیس فراکسیون غذا ودارو مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر افزایش قیمت های داروها به دلیل کمی مواد اولیه است که باید حل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکل قیمت داروها حل شود تا دارو به اندازه کافی و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده ها و داروخانه ها قرار بگیرد، ‌گفت: امروز این کارخانه در تولید داروی هایتک، بیوسلولی و داروهای ضدسرطان پیش گام شده است.

 این نماینده مجلس ادامه داد : این داروها لازمه رسیدن کشور به توسعه پایدار است و سبب کاهش وابستگی به واردات دارو می شود.

هاشمی با اعلام اینکه بزودی ۱۲ خط تولیدی مربوط به داروهای هایتک با تکنولوژی بالا در شرکت دارویی اکتوورکو ایجاد می شود، افزود : بالای ۹۵ درصد داروهای مصرفی در ایران تولید داخل هستند.

وی افزود:  ۵ درصد دیگر که واردتی هستند داروهای ضد سرطان و یا داروهای بیماران پیوندی جزو داروهای وارداتی به ایران هستند.

هاشمی در پایان گفت: در این چند سال در دو حوزه کیفیت و کمیت داروها قدامات مهمی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.