خراسان شمالی- بوستان بش قارداش در ۶ کیلومتری جنوب بجنورد، به عنوان یک تفرجگاه طبیعی ییلاقی در ابتدای جاده بجنورد به اسفراین قرار دارد و همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

نخستین استخر روباز بانوان شرق کشور در بجنورد آماده بهره برداری است

به گزارش قدس آنلاین، بوستان بش قارداش در ۶ کیلومتری جنوب بجنورد، به عنوان یک تفرجگاه طبیعی ییلاقی در ابتدای جاده بجنورد به اسفراین قرار دارد و همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

اما در این بوستان زیبا، این روزها اتفاق دیگری در حال رخ دادن است که بیش از پیش می تواند مورد توجه قرار گیرد.

نخستین استخر روباز ویژه بانوان، به همت شهرداری بجنورد در بوستان بش قارداش مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند که همین روزها شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

این استخر شنای منحصر به فرد در بلندترین نقطه از ارتفاعات بوستان بش قارداش ایجاد شده که با امکانات مناسب، فرصتی فراهم ساخته تا بانوان به همراه فرزندان خود ساعاتی را به دور از هیاهو، به تفریح آبی بپردازند.

این استخر روباز در کشور کم نظیر است، البته استخرهای روباز در شهرهای بزرگ کشور ویژه بانوان اجرا شده اما این گونه و به این شیوه که استخر روباز در بوستانی مصفا و محیطی طبیعی ایجاد شده باشد، کمتر مانندی دارد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهردار بجنورد در این باره گفت: این استخر روباز با گستره پنج هزار مترمربع در ضلع شمال شرقی بوستان بش‌قارداش اجرا و آماده افتتاح شده است.

مجتبی پارساپور با بیان اینکه شهرداری بجنورد برای اجرای پارک بانوان مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه کرده است، اظهار داشت: این استخر در بوستانی به وسعت سه هزار مترمربع اجرا شده که در این مجموعه، ۲ استخر مجزا برای مادران و کودکان اجرا شده و علاوه بر آن، یک مجموعه وسایل بازی برای کودکان در محل طراحی شده است.

وی مساحت استخر بانوان را ۵۰۰ متر مربع و مساحت استخر کودکان را ۱۰۰ متر مربع عنوان کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن فضای ساحلی و همچنین فضای بازی کودکان نیز در این محوطه ساخته شده است همچنین صندلی آفتاب گیر و سایه بان نیز در محوطه تعبیه شده است.

پارساپور در باره اجرای راه دسترسی به این استخر گفت: طرح راه دسترسی این مجموعه به طول یک کیلومتر در دست اجراست که تاکنون زیرسازی و شن ریزی آن انجام شده است.

وی درباره تامین بهداشت آب استخر گفت: آب این استخر از منابع زیرزمینی تامین می شود و با توجه به تعویض مکرر آب، نیازی به کلرزنی نیز ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آب این استخر هر دو روز تخلیه و برای آبیاری فضای سبز بوستان بش قارداش استفاده می شود.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه این استخر روباز از هم اکنون با استقبال بسیار چشمگیر بانوان داخل و خارج استان مواجه شده، گفت: متقاضیانی از خارج استان هم برای استفاده از این استخر به شهرداری بجنورد مراجعه کرده اند.

شهردار بجنورد نیز در خصوص تامین امنیت این بوستان ویژه بانوان گفت: امنیت بوستان با ایجاد سه لایه محافظتی تامین شده که شامل دیوار و صفحه های حفاظتی، دژ چهار متری و نیز فنس کشی و سیم خاردار است.

روح الله براتیان گفت: با کاشت درختان در حوزه پیرامونی این مجموعه، ایمنی بانوان کامل تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام نکات ایمنی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل رعایت شده و بانوان برای وارد شدن به این استخر باید از یک لایه قرنطیه ای گذر کنند.

وی با بیان اینکه در این فضای بکر و طبیعی، محدوده ای ساحلی نیز تعریف شده که با ماسه دریایی پوشیده شده است، افزود: این مکان با استفاده از ماسه های ساحلی و نیز صندلی های مخصوص آفتاب گرفتن، محیطی فراهم آورده تا بانوان بتوانند ساعاتی را در آفتاب بگذرانند.

/انتهای پیام
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.