نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: اختلاف نظر در سطوح کلان کشور نیز وجود داشته و استعلام‌های مختلفی نیز وجود داشته است. از این سو که استفساریه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تصویب نشده است، ما کماکان منتظر ابلاغیه وزارت کشور در خصوص مشمولیت شهردار مشهد هستیم و پس از آن تصمیم خواهیم گرفت.

کماکان منتظر ابلاغیه وزارت کشور هستیم

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا موحدی‌زاده با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و آینده شهردار مشهد بیان کرد: پیشتر به رسانه‌ها گفته بودیم که ما تابع قانون هستیم. درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز تفسیرهای گوناگونی صورت گرفته که آیا شامل حال شوراهای شهر و شهرداری می‌شود یا خیر. در این خصوص بحث‌های گسترده‌ای در سطوح کلان کشور صورت گرفته و شاهد این موضوع اختلاف نظری است که وزارت کشور و بین نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در مجلس به رای گذاشته شده و تصویب نشد، نشان می‌دهد تفسیرهای گوناگونی از این قانون وجود داشته و برخی از نمایندگان به دنبال خارج ساختن شهرداری تهران از دایره مشمولیت قانون فوق بوده‌اند.

نایب رئیس شورای مشهد عنوان کرد: ادله نمایندگان نیز بر این محور است که مکانیسم انتخاب شهرداران بر عهده شورای شهر گذاشته شده و شهرداران بایستی به مدت ۴ سال مدیریت یک شهر را برعهده بگیرند و عزل و نصب شهرداران نیز در مدت تصدی شهرداری بر عهده شوراهای شهر است.

موحدی‌زاده اظهار کرد: بنابراین این اختلاف نظر در سطوح کلان کشور نیز وجود داشته و استعلام‌های مختلفی نیز وجود داشته است. از این سو که استفساریه قانون منع بهکارگیری بازنشستگان تصویب نشده است، ما کما کان منتظر ابلاغیه وزارت کشور در خصوص مشمولیت شهردار مشهد هستیم و پس از آن تصمیم خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.