استان خراسان رضوی رتبه اول فن بازار کشور را در میان ۱۴ استان فعال در این زمینه داراست.

خراسان رضوی؛ رتبه اول فن بازار کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ های صنعتی خراسان رضوی گفت: فن بازارها زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری در ۱۴ استان فعالند که این استان رتبه اول کشور در این زمینه را دارد.

مجید علیخواه در حاشیه راه اندازی یکی از واحدهای تولید فرآورده های لبنی در شهرک صنعتی خیام نیشابور افزود: هدف فن بازارها ارتباط ایده ها با تولید به عنوان یکی از نیازهای اصلی صنعت تولید است.

وی اظهار داشت: در این راستا پارسال محصولات جدید مانند پلیمرهای هوشمند آنتی باکتریال و نانوتکس مورد استفاده در صنعت پلاستیک و دستمال کاغذی در غرفه فن بازار خراسان رضوی ارائه شد و امسال نیز در هفته پژوهش و فناوری و فن بازار، هشت استارت آپ و ۱۵ محصول فناور رونمایی می شود.

او در ادامه گفت: از ابتدای امسال ۹۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای تامین کسری هزینه واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی صادر شد و پرونده حدود ۸۰ میلیارد ریال نیز در نوبت رسیدگی قرار دارد.

علیخواه افزود: صندوق ضمانت شرکت شهرک های صنعتی استان پارسال نیز ۲۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرد که در این بخش رتبه اول کشور را به دست آورد.

وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی که از چرخه تولید خارج شده اند، یکی از شاخصه های این شرکت است، اظهار داشت: پنج شهرک فناوری صنایع در کشور فعالیت دارند که شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی کشور در استان خراسان رضوی قرار دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ های صنعتی خراسان رضوی گفت: این شهرک ۱۷ استان را برای رفع نیازهای فناورانه زیرپوشش قرار داده و به شش استان مشاوره های کلینیکی ارائه می دهد و از ابتدای امسال در بیش از ۱۰ نمایشگاه داخلی و هفت نمایشگاه خارجی مرتبط با صنایع غذایی و مواد لبنی شرکت فعال داشته است.

در این مراسم یک واحد تولید لبنیات با ۲۰ میلیارد سرمایه گذاری مشترک تولید کنندگان ایرانی و افغانستانی در شهرک صنعتی خیام راه اندازی شد.

۶۷ درصد سرمایه گذاری این شرکت از سوی سرمایه گذار خارجی تامین شده و بیش از ۶۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.