مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست شورای شهر بوشهر گفت: احداث آکواریوم دریایی با گونه‌های بومی خلیج فارس، احداث اسکله‌های گردشگری طبق قوانین زیست محیطی و ایجاد مدرسه طبیعت مورد توجه قرار دارد.

آکواریوم دریایی و احداث اسکله‌های گردشگری در بندر بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در  نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به شرایط اقلیمی فرهنگی اجتماعی و تاریخچه مناطق حفاظت شده  بوشهر اشاره کرد و تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست در شورای اسلامی بندر بوشهر را امری مهم و راهگشا  برشمرد و  اظهار داشت: مردم نجیب استان بوشهر لایق سالم‌ترین، زیباترین و دوست داشتنی‌ترین محیط برای زندگی هستند.

وی تصریح کرد: اگر به ظرفیت‌های موجود در همه  شهرستان‌های استان توجه ویژه‌تری شود، شاهد تغییرات سریع و قابل مشاهده‌تری می‌شویم که نتیجه آن آرامش بیش از پیش مردم و قرار گرفتن در یک محیط دوست‌داشتنی و دلخواه است.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: توجه به محیط زیست و اجرای  استانداردهای مرتبط با آن تضمین کننده  زندگی، بهداشت روانی و سلامت  جامعه است و بدون شک پرداختن به امر آموزش محیط زیست و رعایت مسائل مرتبط باآن یک وظیفه همگانی برای تمام مردم و سازمان‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست در شورای شهر بوشهر افزود:برای رفع موانع و مشکلات محیط زیستی استان و شهر بوشهر برنامه‌ریزی شده و با همکاری و همراهی شورای اسلامی بندر بوشهر با توان تخصصی و ویژه‌ای فعالیت وکمیته محیط زیست شورای اسلامی بندر بوشهر  تشکیل، حمایت و تقویت می‌شود.

 وی با تاکید بر توجه به مطالبات مردم در امر حفظ محیط زیست گفت: با تشکیل کمیته تخصصی حفاظت محیط زیست  بدین ترتیب تغییرات مثبت و سبز  با شتاب بیشتری اتفاق می‌افتد و  به  مطالبات مردم در حوزه محیط زیست توجه دقیق‌تری می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: کمیته محیط زیست شهری به عنوان یک کمیته از کمیسیون خدمات شهری شورای شهر است که در راستای مدیریت محیط زیست شهر و توسعه پایدار، تامین آسایش و رفاه شهروندان با حضور ادارات و ارگانهای مرتبط و مشارکت تشکل‌های مردمی تشکیل می‌شود.

وی محورهای کمیته محیط زیست شورای اسلامی بندر بوشهر را به چند بخش کاربردی تقسیم  کرد و اظهار داشت: مدیریت صحیح و اصولی پسماندها از جمله مدیریت پسماندهای خانگی، مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی  وعفونی ،تفکیک از مبدا پسماند، بازیافت، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و آموزش شهروندی پیرامون مدیریت پسماند از جمله مسائل قابل توجه و بررسی در کمیته تخصصی محیط زیست محسوب می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد  فضای سبز شهری  و احداث کمربند سبز شهری را از اولویت‌های شهر بوشهردانست و ضمن اشاره به اینکه  سرانه فضای سبز با استفاده از گونه‌های بومی باید افزایش یابد بر احداث و ایجاد باغ های گیاه شناسی، آموزش ایجاد و توسعه فضای سبز، حفظ و نگهداری آن تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ابراز امیدواری کرد که با تقسیم وظایف قانونی و تخصصی هر زیر مجموعه با عمل به آنچه که برای فعالیت آن تعریف شده می‌تواند گام موثری را در خدمت رسانی به مردم بردارد .

فرهاد قلی‌نژاد به صنوف مزاحم شهری اشاره کرد و شناسایی صنوف مزاحم و آلاینده، ارائه راهکارهای کاهش آلایندگی، احداث شهرک حمل و نقل بار و کالا، احداث مجتمع صنوف مزاحم آلاینده، شناسایی صنوف مزاحم و آلاینده و ارائه راهکارهای کاهش آلایندگی، احداث شهرک حمل و نقل بار و کالا را نیز در دایره فعالیت‌های کمیته تخصصی محیط زیست شورای اسلامی شهر بوشهر بر شمرد.

وی به استعداد و ظرفیت حوزه  گردشگری  در بوشهر اشاره کرد و افزود : می‌توان با انجام بررسی‌های کارشناسانه و دقیق  ساماندهی باغ پرندگان، احداث آکواریوم دریایی با گونه‌های بومی خلیج فارس، احداث اسکله‌های گردشگری طبق قوانین زیست محیطی، ایجاد مدرسه طبیعت، ایجاد و احداث باغ‌های گیاه‌شناسی، باغ گیاه شناسی خلیج-عمانی را  در دستور کار قرار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مقوله آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی را برای عموم جامعه امری ضروری دانست برآموزش محیط زیست از طریق پورتابل و بیلبوردهای شهری تاکید کرد و افزود:برگزاری جشنواره‌های محیط زیستی به مناسبت‌های مختلف، طرح آموزشی آپارتمان سبز، برگزاری جشنواره محله سبز، ایجاد خانه محیط زیست شهرداری‌ها، همکاری با تشکل‌های زیست محیطی در آموزش شهروندی از جمله راهکارهای در این عرصه است.

قلی‌نژاد تصریح کرد: دیوار نگارهای شهری پیرامون محیط زیست، ساخت تندیس نمادهای محیط زیستی شهر و نصب در میادین و پارک‌ها، نام‌گذاری میدان‌ها و خیابان‌ها با عناوین محیط زیستی به‌ویژه شهدای محیط‌بان از دیگر راهکارهای مناسبی است که با اجرایی شدن آنها می‌توان به یک بوشهر به تمام معنا سبز دست پیداکرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.