مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آنچه در بحث آموزش کشور گمشده است مهارت است نه آموزش وباید به این مهم توجه شود.

مهارت در سیستم آموزشی حلقه گمشده است/برخی موسسات دانش آموزان را از مسیر اصلی تحصیل دور می کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم علی خدابنده  در گردهمایی مدیران دبیرستان های دوره دوم خراسان رضوی که در مجتمع سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید به سمتی حرکتی کنیم که موفقیت در درس را به موفقیت در زندگی تبدیل و به دنبال این باشیم که رقابت های فردی را به رقابت تیمی تبدیل کنیم تا دانش آموزان به صورت غیر مستقیم، یاد بگیرند که از شکست یکدیگر ناراحت شده و موفقیت های یکدیگر را موفقیت خود بدانند.

وی افزود: در شرایطی که آموزش و پرورش از حیث منابع مالی و انسانی دچار نقصان است، قطعا مدیران مدارس کار سخت و دشواری را انجام می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت های آموزش و پرورش کشور و استان، اجرا سند تحول بنیادین است، تصریح کرد : این برنامه باید جدی گرفته شود و برای تحقق آن برنامه های خارجی و حاشیه ای تعطیل و به ماموریت اصلی مان رسیدگی شود.

خدابنده گفت: مهم ترین مرکز اجرا سند تحول بنیادین، مدارس هستند و مدیران به عنوان کسانی که راهبری فعالیت های مدرسه را بر عهده دارند ، در اجرای این سند نقش پر رنگ تری را نسبت به دبیران ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: شایسته سالاری در انتخاب مدیران و ارتقا فرآیندهای اجرایی مدیریت از جمله ارکان ارتقا مدیریت در آموزشگاه ها است که در سال تحصیلی جدید دنبال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه مشارکت های مدنی یکی از شاخص سند تحول است که در پیشبرد اهداف آن نیز موثر است، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که مشارکت اولیا و دانش آموزان در اجرای برنامه های آموزش و پرورش افزایش و از فضا ها و تجهیزات بیشتر استفاده شود. همچنین باید به حاکمیت نمره محوری در مدارس خاتمه دهیم و تا زمانی که این تغییر نگرش صورت نگیرد، تعلیم و تربیت تمام ساحتی محقق نخواهد شد.

خدابنده گفت: مفاهیمی که در سند تحول آمده است کلی و انتزاعی هستند و باید ریز شده و برنامه ریزی شوند. همه باید تلاش کنیم که آموزش و پرورش را از آموزش زدگی دورکنیم.
*برخی موسسات دانش آموزان را از مسیر اصلی تحصیل دور می کند
 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت:  فرصت طلبی برخی موسسات آموزشی دانش آموزان را از مسیر اصلی تحصیل دور می کند.

رضا صابری تولایی افزود: فرصت طلبی برخی از  موسسات آموزشی که از خلا ایجاد شده بهره برداری می کنند، بعضا دانش آموزان  و اولیا را از مسیر اصلی تحصیل دور می کند.

وی افزود: من طی یک ماهه گذشته از آغاز سال تحصیلی از ۲۷ کلاس پایه دوازدهم بازدید کردم و متوجه شدم که همگی   از وضعیتشان نگران هستند، دانش آموزان پایه دوازدهم پر استرس، نگران و قابل توجه هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: هیچ کس نمی داند که سوالات امتحانات نهایی و کنکور امسال چگونه خواهد بود اما آنچه که به آن یقین داریم این است که کتاب درسی بهترین مرجع دانش اموزان بوده و با تمرکز بر آن باید موفقت خود را تثبیت کنند.

صابری تاکید کرد: مدیران مهم ترین ارکان پیش برنده اهداف آموزش و پرورش هستند  و امروز حضور بیش از ۸۵۰ نفر از مدیران مدارس متوسطه خراسان رضوی در این گردهمایی نشان دهنده این اهمیت و امید بخش آغاز یک سال تحصیلی با نشاط و پویا است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش استقرار پایه دوازدهم است چراکه دانش آموزانی که امسال پایه دوازدهم هستند، اولین گروه دانش آموزان نظام شش، سه، سه هستند که به ایستگاه آخر خود رسیده اند.

صابری با اشاره ویژگی های این دانش آموزان خاطر نشان کرد: این دانش آموزان اولین کسانی هستند که امتحانات نهایی و کنکور سراسری را هم زمان در سال تحصیلی خواهند داشت، ساعت هفتگی درس این دانش آموزان بر خلاف پیش دانشگاهی به ۳۵ ساعت افزایش یافته، سوابق تحصیلی در ازمون سراسری تاثیر قطعی و مثبت دارد، طول سال تحصیلی آن ها تا پایان اردیبهشت ماه است.

وی گفت: عدم پیشینه از نوع ونحوه سوالات امتحانات نهایی و کنکور سراسری و چالشی که کتاب های جدید التالیف که بعضا مشکلاتی هم دارند و دبیرانی که برای نخستین بار است این کتاب های را درس می دهند شرایط سختی را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

  منبع:مهر

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.