امروز نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور چین طی دیداری که در پکن داشتند توافق‌نامه انجام سوآپ ارزی تا سقف 30 میلیارد دلار امضا کردند.

واشنگتن پست: توافق سوآپ ارزی چین و ژاپن تا سقف 30 میلیارد دلار /هژمونی دلار آمریکا رنگ می‌بازد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در دیداری که نخست‌وزیر ژاپن با رئیس جمهور چین امروز در پکن داشتند نمایشی از تجارت آزاد و عادلانه را این دو کشور بزرگ اقتصادی آسیا به نمایش گذاشتند، پس از این دیدار شینزوآبه نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که دو کشور باید سیستم تجارت آزاد و عادلانه را بین دو کشور ایجاد کنند.

دیدار نخست‌وزیر ژاپن در حالی در پکن انجام می‌شود که مشاجرات تجاری بین آمریکا و چین از ماه‌ها پیش وجود دارد و نتیجه این شده که دو کشور آمریکا و چین روی میلیاردها دلار کالای همدیگر تعرفه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس جمهور چین هم گفت: این اتفاقات ایجاب می‌کند که دو کشور درباره توسعه همکاری‌ها و علایق مشترک بیشتر کار کنند. 

بر اساس این گزارش، دو کشور چین و ژاپن توافق‌نامه‌ای را برای انجام سوآپ  ارزی و انجام همکاری‌های اقتصادی در بازارهای جهانی امضا کردند. 

خبرگزاری BBC هم حجم سوآپ ارزی که قرار است دو کشور انجام دهند تا سقف 30 میلیارد دلار عنوان کرده است، انجام سوآپ ارزی با هدف کنار گذاشتن دلار از مبادلات ارزی و انجام معاملات با ارز ملی دو کشور صورت می‌گیرد. قرار شده است دو کشور چین و ژاپن تا سقف 30 میلیارد دلار مبادلات خود را با پول ژاپن (ین) و پول چین (یوان) انجام دهند. 

نخست‌وزیران چین و ژاپن توافق به دست آمده را نشانه «نقطه عطف تاریخی» در روابط دو قطب اقتصادی ‌آسیا توصیف کردند.

سفر سه روزه آقای «آبه» به پکن نخستین دیدار در سطح عالی‌رتبه دو کشور طی هفت سال گذشته محسوب می‌شود. طی این مدت اختلاف دو کشو بر سر مالکیت جزایری در دریای جنوبی چین باعث سردی روابط آنها شده بود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.