در بسته خبری امروز اخباری از شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله گناباد، تربت حیدریه، چناران، گلبهار و قوچان منتشر شده است.

پیش‌بینی 70 تن زعفران خشک از اراضی زعفران تربت‌ حیدریه/ افتتاح دفتر نمایندگی اتاق اصناف در شهر جدید گلبهار

به گزارش قدس آنلاین ، در بسته خبری امروز اخباری از شهرستان‌های این استان از جمله گناباد، تربت حیدریه، چناران، گلبهار و قوچان منتشر شده است.

پیش‌بینی 70 تن زعفران خشک از اراضی زعفران تربت‌حیدریه

فرماندار تربت‌حیدریه در  بازدید از مزارع  زعفران منطقه رخ  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه گفت: در سال جاری با توجه به‌قیمت مناسب خرید و فروش زعفران در بازار، سازمان تعاون روستایی نیازی نمی‌بیند که برای خرید توافقی زعفران از کشاورزان اقدام کند.

علی رستمی اظهار کرد: سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان هشت هزار و 765 هکتار است که در بخش رخ 2 هزار و 21 هکتار زیرکشت زعفران قرار دارد.

وی متوسط برداشت زعفران خشک در هر هکتار را 5 کیلو عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از سطح ۲۰ هزار هکتار اراضی زعفران در تربت‌ حیدریه حدود ۷۰ تن زعفران خشک برداشت شود.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: هر زمان احساس شود که قیمت هر کیلوگرم زعفران خشک برای کشاورز خسارت بشمار می‌رود و متضرر می‌شود سازمان تعاون روستایی مانند سال گذشته موضوع خرید توافقی را اجرا می‌کند اما در حال حاضر نیازی به‌این کار نیست.

پرداخت وام گردشگری با ثبت نام در سامانه کارا به روستاییان

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران، از پرداخت 350 میلیون تومان تسهیلات مشاغل روستایی خبر داد و گفت: در راستای توسعه گردشگری و حمایت از صنایع‌دستی روستایی تاکنون بیش از 15 میلیارد ریال به‌بانک‌های عامل معرفی شده است که از این مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

محمد طاهریان مقدم با اشاره به اینکه تسهیلات بیشتر در حوزه گردشگری ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و احیای صنایع‌دستی شهرستان بوده است؛ افزود: علاوه بر تسهیلات سامانه کارا در بحث مشاغل خانگی پشتیبان نیز در رشته‌های چرم، سفال و سرامیک و زیورآلات به‌مبلغ 300 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

دستگیری سارق باطری خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت در قوچان

فرمانده انتظامی قوچان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع چند فقره سرقت باطری خودرو در این شهرستان گفت: پیگیری موضوع به‌منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

قدیر مصرخانی تصریح کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ طالقانی با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت، به یک سارق سابقه‌دار مظنون و پس از اطمینان از انجام سرقت‌ها توسط این فرد با هماهنگی مقام قضایی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم به ۲۰ فقره سرقت باطری خودرو و دستگیری یک مال‌خر در این زمینه؛ بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌منظور سیر مراحل قانونی به‌مراجع قضایی معرفی شدند.

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق اصناف در شهر جدید گلبهار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اتاق اصناف در شهر جدید گلبهار گفت: در راستای خدمات‌رسانی بهتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسریع در امور کسبه شهر گلبهار، دفتر نمایندگی اتاق اصناف شهرستان چناران در شهر جدید گلبهار راه‌اندازی شد.

بخشعلی بیاتی قله‌زو افزود: با توجه به‌فعالیت حدود 500 واحد صنفی که پیش از این جهت انجام مراحل صدور و تمدید پروانه کسب خود به‌دفتر نمایندگی اتاق اصناف در چناران مراجعه می‌کردند، این دفتر به‌منظور سهولت دسترسی کسبه جهت خدمات یاد شده در گلبهار راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: از این پس اصناف شهر جدید گلبهار می‌توانند جهت صدور، تمدید و یا نقل و انتقال پروانه کسب خود به‌شعبه یاد شده، مستقر در ساختمان آتش‌نشانی شهر جدید گلبهار واقع در جنب ساختمان شهرداری مراجعه کنند.

احداث 2 مدرسه و تعمیر و تجهیز 2 مدرسه در روستای سربالای جلگه رخ 

مدیر آموزش‌ و پرورش جلگه رخ در آیین افتتاح این مدارس در روستای سربالا گفت: 7 مدرسه خیرساز در بخش رخ در حال احداث است که در روستاهای عمادیه، سلطان‌آباد، اسدآباد و نسر در حال احداث است.

محمود قهارحصاری افزود: ساخت دبیرستان دخترانه و آزمایشگاه زنده یاد محمدرضا رحیمی محمدی، ساخت و تجهیز دبستان دخترانه زنده یاد طاهره رحیمی محمدی و توسعه یک واحد آموزشی در کنار این دبستان در مجموع چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته که توسط خیرین پرداخت شده است و هزینه ساخت دو مدرسه ۳۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر و تجهیز دو مدرسه دیگر شد که در مجموع این ۴ طرح امروز افتتاح شد.

وی ادامه داد: تلاش خیران موجب شده است تاکنون تقریبا هیچ مدرسه فرسوده در این منطقه نداشته باشیم و در حال حاضر ۹ خیر مدرسه‌ساز در جلگه رخ در حال همکاری با آموزش و پرورش هستند.

مدیر آموزش‌ و پرورش جلگه رخ تاکید کرد: این مدارس در کمتر از 100 روز کاری با اعتبار 100 درصدی خیری آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

مردم باید در این شرایط به‌یکدیگر رحم کنند

فرمانده دفاع مقدس امشب در مراسم یادواره شهدای نوغاب با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در برابر شهدا این است که از آرمان‌های آنها دفاع کنیم؛ گفت: ما در برابر شهدا مدیون هستیم، آزادگان و شهدا رنج فراوانی را متحمل شدند تا از کشور و انقلاب محافظت کنند.

سردار حسین خسروی اضافه کرد: خانواده مظفر هشت شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، از آقای مظفر که وزیر آموزش و پرورش بود از وضعیت وزارت آن دوره پرسیدند که گفت آن دوره حقوق وزیر از کارکنان وزارت کمتر بود.

وی ادامه داد: امروز خون شهدا ثمر داده است، اقبال مردم در لبنان و عراق به‌جبهه مقاومت نشان داد که خون شهدا نتیجه داده است.

این فرمانده دفاع مقدس اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برنامه دشمن فشار اقتصادی و ایجاد فشار روانی در جامعه است. 

سردار خسروی اظهار کرد: مردم گرانی را تحمل می‌کنند چون می‌دانند دشمن داریم، اما مردم هر روز یک قیمت را نمی‌پذیرند، انتظار دارند که نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد.

وی بیان کرد: مردم باید در این شرایط به‌یکدیگر رحم کنند در چنین شرایطی نباید منازل به انبارهای احتکار تبدیل شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: وظیفه ما این است که به‌دستورات مقام معظم رهبری عمل کنیم چون به‌تجربه ثابت شده است که هرجا به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل شود، موفقیت به‌دست آمده است.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.