کارشناس علوم دینی اهل‌سنّت گفت: حضور این خیل از جمعیت در راهپیمایی اربعین حسینی، بیانگر عشق و ایمان به امام حسین (ع) و مشت محکمی بر دهان مستکبران جهان است.

مولوی رئیسی: حضور خیل زوّار اربعین، مشتی محکم بر دهان مستکبران است

"مولوی سید عبدالرحیم رئیسی" استاد حوزه و کارشناس علوم دینی اهل سنت، با اشاره به فضائل امام حسین (ع) گفت: همه می‌دانیم که امام حسین (ع) در میان ائمه معصومین (ع) و شخص پیامبر اکرم (ص) محبوب‌ترین افراد بودند، پیامبر (ص) امام حسین (ع) را همچون گُلی می‌بویید و بسیار ایشان را دوست داشت. به عنوان مثال، ایشان در حدیثی دربارۀ حضرت سیدالشهداء (ع) می‌فرماید: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَأَنَا مِنْ حُسَیْنٍ».

وی افزود: در کتب اهل تسنن احادیثی که بیانگر فضائل و مناقب امام حسین (علیه‌السلام) است، بسیار مطرح شده است. امام حسین (ع) مظلوم تاریخ بشریت است. یکی از دلایلی که باعث شده در احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اینقدر به زیارت امام حسین (ع) تأکید شود، وسعت زیاد برکات و محبت‌هایی الهی است که خداوند به وسیلۀ زیارت آن حضرت نصیب انسان می‌کند.

مولوی رئیسی با اشاره شهادت مظلمانۀ حضرت امام حسین (ع) گفت: امروزه بسیاری از انسان‌های پاک‌طینت با نام و یاد امام حسین (ع) و اهل‌بیت ایشان، مظلومیت آن حضرت را یادآور می‌شوند و همین امر، آنان را به گریه وا می‌دارد و باعث تطهیر قلبشان می‌شود.

این کارشناس علوم دینی اهل‌سنت با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) با شهادتشان اسلام را احیا کرد، یادآور شد: امام حسین (علیه‌السلام) در پی اصرار «مروان بن حکم» برای بیعت با یزید، با قاطعیت فرمودند: «وَ عَلَی الاِسْلامِ، السَّلامُ اِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُمَّهُ بِراع مِثْلَ یَزِیدَ، وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّی رَسُولَ اللهِ (ص) یَقُولُ: اَلْخِلافَهُ مُحَرَّمَهٌ عَلی آلِ اَبِی سُفْیانَ»؛ هنگامی که امّت اسلامی به زمامداری مثل یزید گرفتار آید، باید فاتحه اسلام را خواند! من از جدّم رسول خدا شنیدم که می‌فرمود: خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است.

به گفتۀ وی، امام حسین (ع) برای نجات کل بشریت تاریخی را رقم زدند که امروزه محبان و پیروان آن حضرت با نگاهی به آن تاریخ، در می‌یابید که آن حضرت چگونه با ظلم، زورگویی و استکبارستیزی مبارزه کردند و لحظهای هم در مقابل آن کوتاه نیامدند.

مولوی رئیسی با بیان اینکه محبت امام حسین (ع) چیزی است که خدا آن را در قلوب انسان‌هایی که خیرشان را بخواهد قرار می‌دهد، در حدیثی چنین آمده است: «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ ع وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ»؛ هر کسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین (ع) و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدیش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسین علیه السلام و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می‌اندازد.

وی دربارۀ برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی نیز گفت: حضور این خیل از جمعیت در راهپیمایی اربعین بیانگر عشق و ایمان به امام حسین (ع) و در مرحلۀ بعد مشت محکمی بر دهان مستکبران جهان است. دشمنان مدت‌هاست با برنامه‌های مختلف درصدد تضعیف اسلام و انحراف مردم از این دین مقدس هستند، اما آنان کور خوانده‌اند و سخت در اشتباه هستند. این اسلام روز به روز در مسیر رشد و جهانی شدنش پیش خواهد رفت.

کربلا دانشگاه عشق و ایمان است

این کارشناس علوم دینی اهل‌سنت خاطرنشان کرد: زائرن امام حسین (ع) در ایام اربعین فریاد عدالت طلبی را سر می‌دهند. کربلا دانشگاه عشق و ایمان برای بشریت است. اگر در طول تاریخ نهضت‌هایی رخ داده متأثر ماجرای کربلا بوده و تا قیامت نیز ماجرای عاشورا زبانزد خاص و عام خواهد بود. مقام معظم رهبری می‌فرماید: حادثۀ عاشورا در اوج قلّۀ فداکاری و شهادت طلبی باقی ماند و تا قیامت نیز باقی خواهد ماند و همۀ دنیا متأثر از این واقعه هستند.

وی بیداری اسلامی را به برکت امام حسین (ع) دانست و گفت: بیداری اسلامی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم به برکت امام حسین (ع) بوده که با ایثار، درس پایداری در برابر ظلم را به ما آموخت. پس باید درس‌های عاشورا را فراگیریم و با بهره از آنها در مسیر آن حضرت قدمی راستین بر داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.