رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: ترانزیت ما صرفا به جابجایی پنبه تولیدی آسیای میانه محدود شده و اگر این جابجایی متوقف شود ترانزیت ما تعطیل می شود.

باید بازنگری جدی در توسعه حمل و نقل در کشور داشته باشیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، غلامحسین شافعی در نشست صبحانه کاری بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل محور اقتصاد است و در ایران نیز یکی از بخش های مهم اقتصادی حمل و نقل به حساب می آید، گفت: ناوگان ریلی و جاده ای ما فرسوده بوده و لازم است تا این ناوگان، هم در بخش کامیون ها و هم در بخش قطارهای باری و مسافری نوسازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به توسعه حمل و نقل چه از نظر ناوگان و چه از نظر زیرساخت در کشورهای منطقه افزود: پیش بینی می شود حمل ونقل ما متناسب با تحولات منطقه نباشد که این امر می طلبد بازنگری جدی در توسعه حمل و نقل در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به کم بودن میزان ترانزیت از ایران علیرغم داشتن ظرفیت های بالا گفت: اگر کشورهای آسیای میانه یک روز تصمیم بگیرند پنبه را از طریق سایر گونه های حمل و نقل صادر کنند به طور کلی ترانزیت ایران تعطیل می شود.

شافعی به تحولات گسترده کشورهای همسایه در حوزه حمل و نقل ریلی اشاره و تصریح کرد: ایران از این پیشرفت ها و فناوری های نوین غافل بوده است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به لزوم توسعه آزادراه ها و زیر ساخت های جاده ای گفت: جاده مشهد، سرخس علیرغم اینکه یکی از پرترددترین جاده های کشور محسوب می شود اما شبیه کوره راه ساخته شده است.

وی در خصوص شهرسازی نکاتی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر بی هویت ترین شهرسازی را در شهرهای کشور شاهدیم. از یک سو کوچه ها و خیابان های باریک ساخته ایم و از سوی دیگر آسمان خراش در این کوچه ها پروانه ساخت دریافت می کنند.

رئیس اتاق ایران در پایان خواستار اجرای برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از طریق بخش خصوصی شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.