مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع کارشناس مسئولان فرهنگی، هنری ادارات آموزش و پرورش استان گفت:ایجاد بستر لازم برای اجرای سند تحول بنیادین از جمله مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش است.

۲۰ هزار دانش آموز حافظ قرآن درخراسان رضوی افتخار نظام آموزشی اند/بایدنگاه معلمین و خانواده ها نسبت به مدرسه تغییر پیدا کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشنان فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادارات سطح استان گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، تربیت بدنی و قرآن، عترت منجر به درخشش دانش اموزان استان دراین مسابقات در سطح کشور شده است.

وی  کار درحوزه پرورشی را به نسبت تعداد نیروی انسانی مشغول در این حوزه پرحجم و دشوار توصیف کرد و افزود :در سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز حافظ قرآن داشتیم که یقینا این عدد در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد :از جمله مهم ترین رسالت ها و وظایف ما در آموزش و پرورش  ایجاد بستر لازم برای اجرای سند تحول بنیادین است که بیشترین مفاهیم و مباحث آن رویکرد تربیتی و بیشترین تاکید آن تبدیل مدرسه به یک نهاد تربیتی به معنای اینکه از حالت سیستماتیک اداری خارج شود و به جایی تبدیل شود که اقدامات داوطلبانه و با انگیزه قلبی صورت می پذیرد است،   که برای دست یابی به آن باید رویکرد ها در معلمین دانش آموزان و خانواده ها نسبت به مدرسه تغییر پیدا کند.

خدابنده با بیان اینکه حداقل ۴ ساحت از ساحت های تربیتی به شکل مستقیم با حوزه پرورشی در ارتباط است تاکید کرد:باید از این فعالیت های صرفا آموزشی فاصله بگیریم و برای آموزش های مهارت های زندگی به دانش آموزان بسته به مقتضیات سنی تلاش کنیم لذا بر این اساس در سند تحول بنیادین وظایف مربیان و مسئولان پرورشی سنگین تر می شود و به تبع آن حجم کار نیز مضاعف خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به لزوم پرهیز از فعالیت های حاشیه ای و توجه به ماموریت های اصلی در راستا اجرایی سازی سند تحول بنیادین تصریح کرد : تمامی فعالیت هایی که در راستای اجرای سند تحول است باید با قوت و قدرت ادامه یابد ودر این مسیر یکی از سیاست گذاری های اصلی ما باید افزایش مشارکت اولیاو دانش آموزان در فعالیت های پرورشی باشد
منبع: آموزش و پرورش
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.