گیلان- سید کاظم دلخوش ‌با اشاره به تغییرات انجام‌شده در بدنه دولت و معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: تعویض وزیر تغییری در رویکردهای اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند.

 تغییر وزرا تأثیری در رویکرد اقتصادی دولت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدکاظم دلخوش عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مباحث اقتصادی و بسیاری از مشکلات و چالش‌های فعلی جامعه به‌ویژه در شش‌ماهه نخست امسال ریشه در مسائل پیچیده‌تری دارد و به‌اعتقاد بنده تغییر یک یا چند وزیر رویکردهای اقتصادی را دچار تغییرات اساسی نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اعمال برخی تغییرات و یا جابه‌جایی‌ها در بدنه دولت به‌ویژه در تیم اقتصادی تأثیر آن‌چنانی در حوزه مسائل اقتصادی و چالش‌های پیش‌ِرو ایجاد نمی‌کند بلکه با ورود فرد جدید به‌عنوان وزیر روال کارها مجدداً به همان شیوه عادی از سر گرفته می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد:‌ در مورد برخی وزرا از جمله وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت مسائلی پیرامون فرار وی از عدم پاسخگویی به نمایندگان مجلس شایع شده که البته صحت ندارد زیرا تمامی وزرا تاکنون در برابر مجلس و پاسخ به شبهات مطروحه رویه مثبتی داشته‌اند.

دلخوش با بیان اینکه قضیه استیضاح شریعتمداری در مجلس مطرح نشده بود، افزود:‌ مجلس عزمی برای کشاندن وی به صحن علنی نداشت از آن سو رئیس جمهور نیز قبل از شکل‌گیری هر جریانی ضمن قبول استعفای وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت او را برای پست دیگری به مجلس معرفی کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه وزارت صمت مشکلات ویژه خود را دارد، بیان داشت:‌ شرایط مربوط به بازار ارز و سکه به‌عنوان مؤلفه‌ای بسیار تأثیرگذار در دست وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت نیست بنابراین هر وزیری که برای این وزارتخانه معرفی و منصوب شود مشکلات موجود حل‌وفصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعمال تغییر و تحولات در بدنه دولت را ضامن ایجاد شرایط مطلوب در حوزه اقتصادی ندانست و گفت:‌ به‌اعتقاد بنده چالش‌های فراروی اقتصاد کشور به‌گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت با خروج و ورود فرد جدیدی مشکلات فعلی برطرف شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پاسخ به موضوع احتمال استعفای وزیر امور خارجه نیز اظهار داشت:‌ بنده در این مورد اطلاع چندان دقیقی ندارم اما با توجه به حضورم در جلسات مجلس،‌ کمیسیون‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط دیگر تاکنون سخنی در این مورد نشنیده‌ام.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.