متوسط نسبت قیمت بر درآمد سهام ناشران بورس تهران (P / E) در پایان مهر ماه امسال به ۷۵. ۱۰ مرتبه رسید.این نسبت در پایان شهریور ماه به ۹.۰۵ مرتبه و در پایان مرداد ماه امسال به ۷.۸۱ مرتبه رسیده بود.

نسبت P/E بورس تهران به ۱۰.۷۵ مرتبه رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اطلاعات دریافتی از بورس تهران حاکی از افزایش متوسط قیمت بر درآمدی سهام در این بازار تا پایان مهر ماه امسال دارد.

متوسط نسبت قیمت بر درآمد سهام در بورس تهران تا پایان مهر ماه امسال در حالی به ۱۰.۷۵ مرتبه رسید که این نسبت در پایان شهریور ماه ۹.۰۵ مرتبه و در پایان مرداد ماه امسال نیز به ۷.۸۱ مرتبه بالغ شد.

این نسبت نشان می‌دهد قیمت بازاری سهام به نسبت سودی که آن شرکت بین سهامداران توزیع می‌کند تا چه اندازه ارزش دارد.

به گزارش فارس ارزش بازار سهام ناشران بورس تهران در پایان مهر ماه نیز به بیش از ۷۱۶ هزار میلیارد تومان بالغ شد در حالی که ارزش کل بازار سهام در آخرین ماه تابستان امسال بالغ بر ۶۱۲ هزارو ۴۱۳ میلیارد تومان بود.

از میان ۳۲۵ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند ، رتبه اول تا سوم  از نظر ارزش بازار به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۶۶۴۲۵ میلیارد ریال، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۵۴۵۵۰ میلیارد ریال و سنگ آهن گل گهر با ۲۹۷۶۸۴میلیارد ریال اختصاص یافته است.

همچنین شرکت‌های  ملی صنایع مس ایران ، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان و چادرملو به ترتیب با ۲۷۴,۷۴۰میلیارد ریال، ۲۶۴,۸۵۸ میلیارد ریال، ۲۲۳,۴۷۳میلیارد ریال، ۲۱۶,۹۰۰میلیارد ریال، ۲۱۲,۲۸۵میلیارد ریال، ۲۱۰,۰۷۴ میلیارد ریال و ۱۹۹,۸۶۱میلیارد ریال رتبه‌های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

از سویی دیگر شرکت‌های نوش مازندران، جوشکاب یزد، ماشین سازی نیرو محرکه، صنایع درخشان تهران، آلومراد، پیاذر، پارس سرام، مهندسی نصیر ماشین، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و تولیدی لنت ترمز ایران به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

مستندات بورس تهران نشان می‌دهد از بین شرکت‌هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می‌شوند، ۹۷ شرکت دارای P/E   بیش از ۲۰ مرتبه هستند.

همچنین ۹۸ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۹۴ شرکت دارای P/E  کوچک‌تر از ۱۰ مرتبه هستند در حالی که ۳۶ شرکت با پیش بینی زیان، P/E منفی دارند.

به گزارش فارس،هم اکنون قیمت هر سهم ۵۳ شرکت بیش از ۱۰۰۰ تومان بر روی تابلوی معاملات بورس تهران درج شده و   قیمت هر سهم  ۱۵۴ شرکت نیز بین  ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.  ۱۱۲ شرکت نیز  با قیمتی مابین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان  در تابلوی بورس مشاهده می‌شوند و قیمت سهم ۶ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.