مسئولان کشور ایتالیا به دلیل کاهش سرعت عملکرد سیستم عامل‌های iOS و اندروید در گوشی‌های سامسونگ و اپل، این دو کمپانی را جریمه کرد.

"سامسونگ" و "اَپل" هر کدام ۵ میلیون یورو جریمه شدند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سازمان غیر دولتی نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا (AGCM) در ماه ژانویه تحقیقاتی را علیه سامسونگ و اپل به دلیل ادعایی بر انقضای برنامه‌ریزی شده آغاز کرد. حالا این پرونده بسته شده است و پس از این تحقیقات هر دو کمپانی گناهکار شناخته شدند. سامسونگ و اپل هر کدام، پس از این تحقیقات به میزان ۵ میلیون یورو جریمه شدند.

AGCM از تحقیقات خود نتیجه گرفت که انتشار برخی از آپدیت‌های سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ باعث نقص‌ها و عملکرد ضعیف چشمگیر در دستگاه‌های آن‌ها می‌شود که در نتیجه پروسه عوض کردن آن‌ها را سریعتر می‌کند. بر همین اساس، این دو غول بزرگ فناوری به نوعی به دردسر افتادند چرا که در زمان انتشار آپدیت سیستم عامل‌های خود مشتریان خود را به ارتقا تشویق می‌کردند و راهی هم برای بازگرداندن نرم‌افزار به حالت اول نگذاشته بودند.

سازمان غیر دولتی نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا (AGCM) اپل را به دلیل ارائه ندادن راهکار مناسب برای تعویض باتری داخلی یک گوشیiPhone و مناسب‌ترین راه برای این کار، ۵ میلیون یوروی دیگر هم جریمه کرده است. اپل به همین دلیل عذرخواهی کرده است و از آن به بعد هزینه تعویض باتری برای iPhone ۶ و ۶s را حذف کرد. توجه کنید که ۵ میلیون یورو بیشترین میزانی است که AGCM می‌تواند یک شرکت را جریمه کند. همچنین هر دو کمپانی نیاز دارند تا در وبسایت‌های ایتالیایی خود، اعلامیه‌های مربوط به تصمیم این سازمان را منتشر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.