قیمت نفت با وحشت از تحریم نفتی قریب‌الوقوع ایران بالا رفت، اما با سقوط بازار سهام و نگرانی‌ها از جنگ تجاری که چشم انداز تقاضا را با ابهام روبرو کرده است، قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کردند.

با وحشت از تحریم نفتی قریب‌الوقوع ایران قیمت‌های نفت بالا رفت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در پایان معاملات روز جمعه، با وحشت از تحریم نفتی قریب‌الوقوع ایران قیمت‌های نفت بالا رفت، اما با سقوط بازار سهام و نگرانی‌ها از جنگ تجاری که چش‌انداز تقاضا را با ابهام روبرو کرده است، قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کردند.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، که بنچ‌مارک قیمت نفت در بازارهای بین‌الملل است، ۷۳ سنت یا ۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده در روز پنج‌شنبه، جهش کرد و به ۷۷.۶۲ دلار رسید. بنچ‌مارک جهانی نفت این هفته حدود ۲.۷ درصد سقوط کرد و در عرض ۳ هفته اخیر حدود ۱۰ دلار از ارزش خود را از دست داد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد رشد کرد و در ۶۷.۵۹ دلار بسته شد. این شاخص هم از لحاظ هفتگی ۲.۳ درصد سقوط کرده است.

واشنگتن اعلام کرده است که می‌خواهد فروش نفت ایران را به صفر برساند، هرچند این امر محتمل به نظر نمی‌رسد. با این حال بسیاری از خریداران، شامل بزرگترین مشتری ایران، چین، هم به نظر می‌رسد مطابق خواست آمریکا رفتار می‌کنند که این تهران را مجبور کرده است نفت فروش نرفته خود را در نفتکش‌ها ذخیره کند.

مایکل مک‌آلیستر، مدیر تحقیقات کالا در شرکت اوراق ام‌یواف‌جی، می‌گوید: اگر هرچه به جلوتر می‌رویم شاهد این باشیم که خریداران با قوانین آمریکا رفتار کنند، که البته من باور نمی‌کنم چنین چیزی واقعا اتفاق بیافتد، شما با خروج عرضه از بازار مواجه می‌شوید که بعدها مشکل‌ساز خواهد شد.

از سوی دیگر در هفته اخیر سقوط شدید بازارهای سهام بر بازارهای نفت فشار آورد.

بازارهای مالی جهان تحت نگرانی از جنگ تجاری چین و آمریکا، سقوط ارزش ارزهای کشورهای با اقتصاد در حال ظهور، افزایش سریع نرخ بهره و سود اوراق قرضه و نگرانی‌های اقتصادی در ایتالیا، با سقوط سنگینی مواجه شدند.

تولید نفت آمریکا در حال اوج گرفتن است و با پیشرفت‌های تکنولوژی تقویت شده است. پیش‌بینی می‌شود امسال تولید نفت آمریکا از رکورد سالانه ۱۹۷۰ هم عبور کند.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، شرکت‌های انرژی آمریکایی برای سومین هفته متوالی به تعداد چاه‌های تحت حفاری خود افزودند و تعداد کل چاههای فعال را در بالاترین سطح خود در بیش از ۳ سال اخیر نگاه داشتند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.