البرز -حامد فرضی از انعقاد تفاهم نامه مشترک فیمابین این اداره ومعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان وحفاظت محیط زیست خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه ۳ جانبه پیشگیری از وقوع جرم در اراضی ملی البرز

«حامد فرضی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در تشریح انعقاد تفاهم نامه مشترک بین این اداره کل و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این تفاهمنامه با هدف توسعه همکاری مشترک و بهره مندی از ظرفیت، توانمندی و تجارب طرفین و تقویت نقش جوامع بومی و محلی، تشکلها، سازمان های مردم نهاد و تعاونی های تخصصی به منظور همیاری در صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست منعقد شد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد تا با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت پیشگیری از تخریب، تعرض، تصرف غیرقانونی، واگذاری و بهره برداری غیرمجاز از اراضی ملی و دولتی با حضور مقامات سه دستگاه در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز صورت گیرد.

فرضی با بیان اینکه امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه و همکاری بسیار خوب دستگاه قضا آمار جرائم و تخلفات در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست کاهش یابد، خاطرنشان کرد: مقرر شد تا پیگیری و رسیدگی فوری به گزارشات واصله در خصوص جرائم زیست محیطی و تصرفات غیرمجاز اراضی ارسالی از سوی ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، کمک به فرآیند ثبت نام و عضو گیری از همیاران طبیعت در سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) صورت بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مشارکت در امر نهادینه سازی فرهنگ، اخلاق و حقوق منابع طبیعی و محیط زیست در جامعه و آموزش و بهره گیری از ظرفیت های مردمی را ضروری دانست و گفت: به منظور حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست، همکاری مؤثر سه جانبه در خصوص تقویت نقش عیون و دیده بانی مردم، تشکل ها، جمعیت ها، سازمانهای مردم نهاد، و فعالان به منظور صیانت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست را شامل خواهد بود.

وی اضافه کرد: حمایت از سازمانهای مردم نهاد ذی‌صلاح، تشکلهای روستایی، عشایری و تعاونی های تخصصی حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در پیشگیری و مقابله با زمین خواری، کوه خواری، جنگل خواری، دریاخواری، قاچاق خاک حاصلخیز، قاچاق چوب و ...، دراین تفاهمنامه اشاره شده است.

فرضی در پایان گفت: بررسی و شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر نظام پیشگیری از تخلفات و جرائم حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، مشارکت در اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی عمومی مردم از طریق ایجاد کمپین های مجازی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از جمله تعهدات دیگر دراین تفاهمنامه می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.