در بسته خبری امروز اخبار ورزشی خراسان خبرهای مختلفی از رشته‌های متنوع از جمله کشتی، مسابقات پرش با اسب، هندبال، دوچرخه‌سواری، شطرنج و اجرای نظام رتبه‌بندی و ارزشیابی سمن‌های جوانان منتشر شده است.

نماینده هندبال بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر شکست خورد/ صدرنشینی استان در مسابقات پرش با اسب کشور
به گزارش قدس آنلاین ، در بسته خبری امروز اخبار ورزشی خراسان خبرهای مختلفی از رشته‌های متنوع از جمله کشتی، مسابقات پرش با اسب، هندبال، دوچرخه‌سواری، شطرنج و اجرای نظام رتبه‌بندی و ارزشیابی سمن‌های جوانان منتشر شده است.

صدرنشینی خراسان رضوی در مسابقات پرش با اسب کشور

هفدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر پرش با اسب روز گذشته در باشگاه ارشاد مشهد برگزار شد، این مسابقات با حضور  4 استان در قالب 8 تیم در حال پیگیری است که در پایان هفته پنجم باشگاه سوران خراسان رضوی با متیاز 45.33 در صدر جدول این رقابت‌ها قرار گرفت.

در رده سوار مبتدی احمد ضمیری با اسب شایان و محمدرضا کاشانی با اسب شنتیا از باشگاه فردوسی، خشایار محمدزاده با اسب کوئین تریو از باشگاه سوران و حسین هاشمی با اسب کوئی لانتا از باشگاه حسام مسیر مسابقه را بدون خطا طی کردند.

همچنین در رده اسب مبتدی فربد فیلابی با اسب جوتی از باشگاه حسام و رضا بخشی با اسب یاغیش از باشگاه سالار خراسان مسیر مسابقه را بدون خطا طی کردند.

در رده E هانیه داوودی با اسب آپ تو یو از باشگاه حسام مسیر مسابقه را بدون خطا طی کرد و در رده آزاد امیررضا صف شکن با اسب آسکارینا زد از باشگاه ویراسب اول شد و فربد فیلابی با اسب هوریکان از باشگاه حسام، امیررضا آیت‌اللهی با اسب دی آریل از باشگاه سوران، علی پیروزه‌پور با اسب فادلهید از باشگاه ارشادو مقداد عسگری با اسب کوآنته از باشگاه به‌ترتیب دوم تا پنجم شدند.

در رده C جواد امامی با اسب کوچین گرل از باشگاه سوران، مقداد عسگری با اسب لکونته از باشگاه ویراسب و بنیامین اژدرافشار با اسب بگیرا از باشگاه ویراسب عناوین برتر این رده را از آن خود کردند.

گفتنی است؛ تیم سوران در پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر پرش با اسب کشوری بدون خطا به‌کار خود پایان داد.

شکست نماینده هندبال بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر

در حالی که پیش‌بینی می‌شد، اشتاد سازه مشهد بتواند از این بازی خانگی برابر تیم بدون امتیاز هیات البرز امتیاز بگیرد اما اتفاقات بازی به‌گونه دیگری رقم خورد.

تیم تحت هدایت سمیه اخلاقی در یک بازی نزدیک و حساس توانست با ۲ گل اختلاف میزبانش را شکست دهد و به‌اولین پیروزی خود در این فصل دست پیدا کند، برتری البرز بر اشتاد سازه حاکی از سطح رقابتی نزدیک در نیمه پایین جدول است.

این نتیجه سبب شد تا نماینده خراسان رضوی با دوامتیاز در رده 7 جدول قرار گیرد.

پایان رقابت بانوان دوچرخه‌سوار خراسان رضوی در مشهد

سومین مرحله از مسابقات رنکینگ بانوان صبح روز گذشته چهارم آبان ‌ماه در آزادراه کنار گذر شمالی مشهد برگزار شد.

این مسابقات در رشته استقامت جاده بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد و در رده سنی جوانان پارمیدا نیک‌فر از تیم شهرداری طرقبه، یگانه غلام‌رضایی از تیم آسمان آبی و سحر خواجویان از تیم شهرداری طرقبه به‌ترتیب بر سکوی اول تا سوم ایستادند، همچنین در رده سنی بزرگسالان آزاده مزاری از تیم آسمان آبی، زینب واله از تیم آسمان آبی و سحر راسخ از تیم هیات نیشابور عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

مسابقات شطرنج آموزشگاه‌های درگز پایان یافت

مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج آموزشگاه‌های درگز با حضور محمودی رئیس اداره ورزش وجوانان این شهرستان، مسؤول ورزش آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر و دیگر مسؤولان درگز برگزار شد.

این مسابقات در ۷ دور به‌روش سوئیسی با استقبال و حضور پرشور بازیکنانی از همه مدارس شهر در سالن اختصاصی هیات شطرنج برگزار شد که در پایان و در مقطع متوسطه سروش ضمیری، امیر محمد حقگوی و مهرزاد شادیانلو به‌ترتیب اول تا سوم شدند، همچنین در مقطع ابتدایی مقام‌های برتر کلاس‌های چهارم تا ششم را ابوالفضل غلامی، کیامهر جواد پور و شایان گوهری کسب کردند.

در مقطع ابتدایی کلاس‌های اول تا سوم سپهر سلطانی، ایلیا رودهی و پرهام یزدانی عناوین برتر را از آن خود کردند و در نتایج تیمی مقطع ابتدایی دبستان نوابغ، دبستان وحدت و دبستان معلم بر سکوی اول تا سوم ایستادند.

نظام رتبه‌بندی و ارزشیابی سمن‌های جوانان اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: در چارچوب طرح نظام رتبه‌بندی و ارزشیابی سمن‌های جوانان با یک شرکت تخصصی به‌تفاهم رسیدیم و پروژه رتبه‌بندی سمن‌های جوانان، پس از انجام بررسی‌های لازم در 2 استان تا 2 ماه آینده اجرایی می‌شود.

سجاد سالک با بیان اینکه موضوع راه‌اندازی شبکه‌های ملی سمن‌ها را به‌عنوان یک اولویت پیگیری می‌کنیم، از برگزاری جشنواره اتفاق  در نیمه اول سال 98 خبر داد و افزود: این جشنواره تبلور توانمندی، اثرگذاری و پویایی سمن‌های جوانان کشور در حوزه‌های مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل‌سازی گسترش کمی سمن‌های جوانان، راه‌اندازی حداقل یک تشکل تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ کار مدنی در هر یک از استان‌های کشور را در دستور کار داریم؛ خاطرنشان کرد: این تشکل‌ها روند جذب، عضوگیری و هدایت علاقه‌مندی‌های جوانان برای قرار گرفتن در چارچوبی نظام‌مند و مشارکت محور را مدیریت و ساماندهی می‌کند.

سرشاخ شدن 64 فرنگی کار بزرگسال در خراسان رضوی

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان قهرمانی استان با حضور 64 کشتی‌گیر در خانه کشتی استاد حمید توکل با قهرمانی تیم فریمان برگزار شد.

سید مسعود ریاضی ادامه داد: مسابقات طی 5 دوره در 10 وزن با 91 کشتی برگزار شد که در پایان تیم فریمان قهرمان شد و تیم‌های مشهد الف، سرخس و نیشابور به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

وی بیان کرد: شکرالله شادمان، رضا ایزدی، امیر قادری، سید محمد حسینی، محمد حسن حسینی، علیرضا افتخاری، محمد حسین امیری، حسن دامن‌افشان، اسماعیل رحیمی و  سجاد موسوی به‌ترتیب در اوزان 55 ، 60 ، 63 ، 67 ، 72 ، 77 ، 82 ، 87 ، 97 و 130 کیلوگرم مقام‌های اول را کسب کردند.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور 15 تیم فریمان، نیشابور، سرخس، فیروزه، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان، تربت جام، درگز، تایباد، گلبهار، گناباد، چناران و مشهد الف و ب برگزار شد.

ریاضی تصریح کرد: نفرات برتر هر وزن به‌رقابت های کشوری اعزام می‌شوند.

وی گفت: مسابقات کشتی آزاد رده سنی بزرگسالان قهرمانی استان با قهرمانی تیم مشهد الف برگزار شد.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی با بیان اینکه این رقابت‌ها با حضور 112 کشتی‌گیر در قالب 18 تیم در خانه کشتی استاد حمید توکل برگزار شد که در پایان تیم مشهد الف قهرمان شد؛ اضافه کرد:  تیم‌های تایباد و سبزوار مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

ریاضی ادامه داد: امین خدابخش، حسین سراجی، مجید ساده، مهران دارابی، محمد رضا احمد آبادی، روح الله خدابخش، علی وظیفه‌شناس، رضا بیات، مهدی حسن‌پور و مهدی برزگر به‌ترتیب در اوزان 57 ، 61 ، 65 ، 70 ، 74 ، 79 ، 86 ، 92 ، 97  و 125 کیلوگرم مقام اول را کسب کردند.

وی تصریح کرد: نفرات برتر هر وزن به‌مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.