یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای امیدوار شدن مردم رویکرد مسؤولان نسبت به نحوه مدیریت دستگاه‌های تحت امرشان باید تغییر کند.

مسئولان باید خیلی از مسائل پشت و روی پرده را با مردم در میان بگذارند
به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر ، اظهار کرد: نگاه مسئولان امروز باید از خارج به داخل کشور و به ظرفیت‌های داخلی، اعتماد به مردم و توانمندی‌های شهروندان ایرانی برگردد. ناامیدی که در کشور مشاهده می شود ناشی از همین نگاه برخی مسئولان به خارج از کشور است.
وی ادامه داد: نگاه به خارج از کشور یعنی ای مردم شما نمی‌توانید کاری کنید و توانمندی ندارید و ما می خواهیم مشکلات کشور را با نگاه به خارج از کشور حل کنیم و همه هم و غم مسئولان اجرایی همین شده که برجام، اف ای تی اف و سی اف تی را حل کند. مذاکره با طرف‌های اروپایی را انجام می دهیم اما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به هیچ وجه استفاده نمی کنیم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد کار دست قوه مجریه است و دولت سهم بالایی در بازگرداندن امید از دست رفته جامعه دارد. دولت در دیپلماسی خارجی و مدیریت داخلی باید تجدید نظر کند.
پژمانفر افزود: هشدار رییس جمهور به آمریکا در خصوص اهمیت تنگه هرمز در مبادلات اقتصادی و نفت جهان باعث شد ادبیات آمریکایی‌ها در موضوع صادرات نفت از خلیج فارس به کل تغییر کند. این مسئله نشان می دهد که اگر مسئولان‌مان مقاومت کنند و به ظرفیت‌های نظام و توانایی‌های مردم اعتماد کنند، بسیاری از مشکلات جامعه و کشور برطرف می شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: اصلا مسئولان کشور باید خیلی از مسائل و مشکلات پشت و روی پرده را با مردم در میان بگذارند و من نمی دانم که چرا چنین اتفاقی نمی افتد.
وی برخورد بدون اغماض با مفسدان و کاهش اطاله دادرسی در قوه قضاییه را در سرعت بازگشت امید و اعتماد به مردم حائز اهمیت دانست و افزود: بحمدالله قوه قضاییه کارهای خوبی را در حوزه برخورد با مفسدان اقتصادی آغاز کرده است به نحوی که برخی نسبت به قاطعیت این قوه در برخورد با مفسدان اقتصادی، رسیدگی سریع به پرونده مفسدان ارزی و اقتصادی و سرعت در صدور احکام مفسدان انتقاداتی را مطرح کرده اند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: میزان رضایتمندی جامعه از قوه قضاییه با اقدامات جدیدی که این قوه در برخورد با مفسدان اقتصادی آغاز کرده به شدت افزایش یافته است.
پژمانفر خاطرنشان کرد: بخشی از کاهش اطاله دادرسی باید از طریق اصلاح قانون باشد. بنده به آقای اژه ای این مسئله را عرض کردم و تاکید کردم که اگر مشکلات یا نیازمندی برای کاهش اطاله دادرسی در قوه وجود دارد از طریق لایحه به مجلس این مشکلات و موانع را با قوه مقننه در میان گذارید تا نیازمندی‌های دستگاه قضایی با مساعدت مجلس  حل شود. مجلس اعلام کرده «فرآیند رسیدگی» را اصلاح کنید. قوه قضاییه هم اعلام کرده مهمترین مسئله ای که در این بخش وجود دارد، مشکل قانون است اما هنوز لایحه ای توسط دستگاه قضایی به دولت ارائه نشده که دولت به مجلس ارائه کند یا اگه لایحه ای داده شده هنوز به قوه مقننه نرسیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.