مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت سامانه مکاتبات الکترونیکی شبکه دولت در این استان طی شش ماه نخست امسال باعث صرفه جویی 10 میلیارد و 86 میلیون ریالی در هزینه ها شد.

مکاتبات الکترونیکی دولت در خراسان رضوی صرفه 10 میلیارد ریالی داشت

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا روحبخش روز شنبه افزود: 'شبکه دولت' مجموعه ای امن با پهنای باند مناسب و برخوردار از زیرساختهای ارتباطی، سخت افزاری و نرم افزاری استاندارد شامل 'سامانه مکاتبات الکترونیک، سامانه ارتباط مردم و دولت موسوم به 'سامد'، سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات موسوم به 'سنا'، سامانه نظارت آنی مالی و خزانه داری کشور موسوم به 'سناما'، سامانه اطلاعات بدهیها و مطالبات موسوم به 'سماد'، سامانه جامع اطلاعات دهیاریها، سامانه جامع مالی دهیاریها، سامانه جامع شهرداریها و سامانه احراز اصالت هویت بر خط' است.

وی ادامه داد: تعداد کل کاربران شبکه دولت در سامانه های مختلف خراسان رضوی 11 هزار و 674 نفر و تعداد کاربران سامانه مکاتبات الکترونیک آن چهار هزار و 120 دستگاه دولتی در سطح استان است.
او کل مبلغ صرفه جویی حاصل از فعالیت سامانه مکاتبات الکترونیکی شبکه دولت را در خراسان رضوی طی پارسال 12 میلیارد و 957 میلیون ذکر و بیان کرد: این سامانه با هدف گردش الکترونیکی مکاتبات عادی بین دستگاههای اجرایی، دانشگاهها، بانکها، فرمانداریها، بخشداریها و همه اعضای شورای اداری خراسان رضوی از سال 1393 فعال شده و هم اینک چهار هزار و 120 کاربر دارد.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع مکاتبات این سامانه در طول شش ماه نخست امسال پنج میلیون و 43 هزار و 375 مورد و مجموع حجم مکاتبات چهار هزار و 111 گیگابایت است که در مقایسه با پارسال 40 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: خراسان رضوی با اتصال افزون بر چهار هزار ساختمانی دولتی و هفت سرویس فعال در کل استان، بزرگترین شبکه دولت را در سطح کشور دارد.
روحبخش ادامه داد: شبکه دولت با هدف تسهیل، شتاب و امن سازی تبادل اطلاعات بین ذی نفعان و ارائه خدمات الکترونیکی به آنها در لایه های عمومی و اختصاصی با رعایت الزامات امنیتی متناسب با سطوح دسترسی ایجاد شده است.
وی گفت: فعالیت سامانه مکاتبات الکترونیکی به عنوان پرکاربردترین سرویس در شبکه دولت با ارسال و دریافت شش میلیون نامه به صورت الکترونیکی و حجم فعالیت دو ترابایت در سال علاوه بر تسهیل در امور اجرایی، اثربخشی و سرعت در انجام کارها سالانه باعث صرفه جویی ریالی مستقیم به میزان 130 میلیارد ریال در سطح کشور شده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.