همدان- حجت‌الاسلام محمد کاروند ،ازضرورت ایجاد مسجد دراتوبان ساوه به‌همدان خبرداد .

اتوبان ساوه به‌ همدان‌ مسجد نیاز دارد

به گزارش‌ قدس‌آنلاین حجت‌ الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ازضرورت ایجاد مسجد دراتوبان ساوه به‌همدان خبرداد و گفت: بایدمبلغی‌ازاعتبارت دولتی‌دراین زمینه اختصاص داده شود ودستگاهی هم‌متولی‌آن‌باشد.

وی افزود: برای پیشگیری ازاسراف در اطعام‌دهی موکب‌ها چند سالی است که استفاده ازظرفه‌های نیم غذا رایج شده است، همچنین باید به رعایت بهداشت مردم‌هم در این موکب‌ها وتامین سرویس بهداستی وفضایی برای برپایی‌نمازهم توجه شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان همدان اظهار داشت: هفته وقف بعد ازاین ماه آغاز می‌شود وجلسه های با رسانه ها برگزار می کنیم اما امسال همایش وقف و رسانه نخواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به حرکت خود جوش مردم در پذیرایی از زائران عتبات عالیات در روزاخیر و پیش رو گفت: دستگاه‌های اداری نظیر شهرداری و اداره اوقاف در خدمات‌رسانی به زوار در این موکب ها هم تلاش خود را به کارگرفته اند.

وی ازاعزام ۲۵ مبلغ ازقم برای تبلیغ درمراکز مذهبی درپایان‌ماه صفر گفت وافزود: دربقاع متبرکه شناخته شده‌همدان ودرروز اربعین حسینی مراسم عزاداری برگزارخواهد شد.

وی با اشاره به‌اینکه ۸۰ درصد موقوفات همدان مرتبط با سیدالشهدا است، گفت: حداقل سه روز در اربعین حسینی به صورت ویژه و ۲۴ ساعته پذیرایی اززوار دربرنامه ما بوده است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان‌همدان با اشاره به‌اینکه نه تنها وقف برای‌اربعین بلکه درهرحوزه‌ای بهتر است دراداره اوقاف ثبت شود،گفت: وقتی اداره اوقاف متولی کار شود آن وقف ماندگارخواهد شد، ازاین روسامانه وقف برای‌نگهداری ازموقوفات راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.