خراسان‌‍شمالی- محمدرضا قلی‌پور گفت: بیش از پنج‌هزار خانوار عشایری در خراسان‌شمالی حضور دارند که بیش از سه هزار و ۸۰۰ خانوار آن کوچ‌رو هستند.

آغاز کوچ عشایر استان به مناطق "قشلاقی"

محمدرضا قلی‌پور، مدیرکل امور عشایری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس‌آنلاین، از آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی خبر داد.

وی گفت: عشایر خراسان شمالی با سرد شدن هوا به مناطق قشلاقی از جمله شهرهای مراوه تپه، گنبد و کلاله در استان گلستان ومناطق شمالی شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی کوچ می کنند.

قلی پور افزود: عشایر تا پایان فروردین‌ماه در مناطق قشلاقی خود مستقر هستند و پس از آن دوباره به بخش‌های ییلاقی بازمی‌گردند.

وی در ادامه همچنین از انجام هماهنگی با نیروهای امنیتی و انتظامی برای حضور در ایل راه‌ها خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای ایجاد مسیری امن در طول ایل راه‌ها با ارگان‌های انتظامی انجام‌شده است.

مدیرکل امورعشایری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: همچنین هماهنگی برای خدمت‌رسانی ۱۱ دستگاه تانکر آبرسان برای کمک به عشایر در مسیر کوچ انجام شده و ایل راه‌های قشلاقی عشایر نیز در محدوده خراسان شمالی هموارسازی و تیغ‌زنی شده است.

قلی پورافزود: دامداران عشایری قبل از کوچ حتما از خدمات دامپزشکی برای واکسینه دام ها استفاده کنند تا از بروز بیماری های دامی به علت جابجایی دام جلوگیری شود؛ تمامی اقدامات امنیتی در ایل راه ها به منظور انجام یک کوچ امن انجام شده و خدمات لازم نیز در مناطق ییلاقی ارائه شده و می شود.

این مسئول امور عشایر افزود: بیش از ۵ هزار خانوار عشایری در خراسان شمالی حضور دارند که بیش از سه هزار و ۸۰۰ خانوار آن کوچ‌رو هستند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.