جمعی از اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی دانشگاه «مکسی‌میلیان» مونیخ آلمان از خانه تاریخی داروغه بازدید کردند و اقدامات مدیریت شهری مشهد در حفظ و بازسازی بناهای تاریخی شهر را بسیار ارزنده دانستند.

استاد دانشگاه آلمان: مهمان نوازی مشهدیهارا در هیچ نقطه از جهان شاهد نبوده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، دیروز جمعی از اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی دانشگاه «مکسی‌میلیان» مونیخ آلمان از خانه تاریخی داروغه بازدید و با احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا دیدار کردند.

اصولی در این دیدار با بیان اینکه بازدید از کشورهای مختلف موجب آشنایی و گسترش تعاملات با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها می‌شود، اظهارکرد: این‌گونه تعاملات و رفت‌وآمدها می‌تواند برای تمامی بشر و تحقق زندگی مطلوب‌تر نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند گسترش تعاملات، گفتگوها و شناخت یکدیگر هستیم؛ خراسان از فرهنگ غنی برخوردار بوده و این فرهنگ از قابلیت های بسیاری برخوردار بوده که در طول تاریخ از خود نشان داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در پایان گفت: دیدار امروز نقطه عطفی در گسترش تعاملات خواهد بود؛ فرهنگ و میراث ایران زمین منادی دوستی و صلح است و احترام به تمامی تمدن‌ها و ملیت‌ها، از جمله مردم آلمان، را امری ضروری و حیاتی می‌داند.

واچر، استاد رشته ایران‌شناسی دانشگاه «مکسی‌میلیان» مونیخ نیز در این دیدار ضمن تشکر فراوان از میزبانی گرم مردم مشهد، اظهارکرد: دست و دلبازی و آغوش گرم ایرانیان برهیچکس پوشیده نیست و تاکنون چنین میزبانی در هیچ نقطه از جهان شاهد نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این بازدید مقدمه گسترش آشنایی و تعاملات دانشگاهی میان ایران و آلمان شود، گفت: اقدامات مدیریت شهری مشهد در بازسازی و نوسازی بناهای تاریخی که ریشه در هویت این مرزوبوم دارد، بسیار ارزشمند است و امیدواریم این اقدامات تداوم داشته باشد.
منبع: شورای مشهد
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.